Nekromanti Inspiration på TV

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,673
Location
Eslöv
Eftersom Netflix köpte upp rättigheterna till den brittiska TV-serien Black Mirror så började jag och sambon att glo på några avsnitt.

Avsnitt två från första säsongen var rysligt obehagligt men också underhållande TV.

Avsnittet hette "15 million merits" och jag tror att mycket som pågår i det avsnittet, utan att spoila för någon, kan vara till inspiration när ni vill skapa Neotechs media-samhälle, speciellt hur reklam fungerar.

Rekommenderar starkt till spelskaparna att spendera en timme någon kväll och se avsnittet. Notera att Black Mirror inte är en TV-serie i klasissk bemärkelse. Alla avsnitt är helt fristående från varandra (de utspelar sig inte med samma karaktärer, skådespelare eller ens samma värld). Så att se avsnitt två betyder inte att du missat något från ettan.

Good luck!
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Black Mirror är enligt mitt tycke en av de bästa serier som gjorts på senare tid. Den tar verkligen vara på det unika sätt att beskriva och ironisera över vår samtid som bara sci-fi har.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,192
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi kollar självfallet på Black Mirror. "Vi" som i "Neotech-teamet" alltså. En annan episod som är extremt Neotech är den där alla har kameror i ögonen och filmar hela sitt liv, men praktiskt taget varenda episod har tänkvärt och inspirerande stuff i sig. För mig personligen har inget fortfarande slagit seriens absolut första episod, "The National Anthem", och det får betraktas som verkligt spektakulärt (vilken jävla tv-serie någonsin är bäst i början, liksom?).
 
Top