Nekromanti Inspiration, favorittabell...

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag ska vara DM i kväll och behöver liten inspiration, gärna något som inte passar in i äventyret.

Så, ge mig ett resultat från din favorittabell, så kanske kombinationerna får något att falla på plats. (det gör inget om resultatets källa är nämnd/onämd)

Tack på förhand.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,717
Jag slog 7 på min absoluta favorittabell, Monster Reactions:

Uncertain, monster confused (min fetstil).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
En gammal OSR-favorit är Alignment-tabellen där man slumpar fram de nio alignmenten med en d10.
Slår man 10 blir det alignment: hungry.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
3+7+11 = Hackkycklingen får revansch men går för långt.

Vädur + Gul + Halvmåne = Du måste göra ett val mellan pengar och vänskap, det kommer få överaskande konsekvenser och är inte alls lika självklart som det kan tyckas från början
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
She solves her problems with murder, and not with sissy, stealthy, thiefy bullshit like a certain other family member.?
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
3. Familjen som brann inne häromdagen var allihop sjuka i böldfeber. Någon satte eld på huset för att stoppa smittan.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
56+33, 1 och 5:

En mystisk dimma har börjat sprida sig över landsbyggden, och de som fångas i dimman under någon längre tid blir infekterade av någon aggressiv lepra, där deras hud börjar ruttna bort och kroppsdelar faller av. En magiker har lyckats skapa ett antal amuletter som gör bärarna imuna mot effekten och ger dessa till äventyrarna så att de kan hitta källan till dimman.

Källan är ett vedervärdigt monstrum, en stor blobb av böldtäckt, ruttnande massa ur vars kroppsöppningar dimman sipprar. Monstret regenererar så det gäller att inte tappa bort det i dimman när man försöker hacka sönder det, för då får man börja om från början igen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
  1. Plundrat gudahov. Rollpersonerna finner en plundrad och förstörd kultplats, med välta och brutna idoler. Kultplatsen har tillhört den havskult som är fortfarande är vanlig på Eidar’maan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
66. Cry your deity´s name and charge enemy, plunging weapon into his heart. Yes, he´s very dead.
 
Top