Inspiration för Neotech

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag hittade ingen tråd om att posta inspirerande cyberpunk-grejer så jag startar en nu.

Senaste numret av tidningen Brand har tema accelerationism och de flesta av artiklarna för på ett eller annat sätt tankarna till Neotech Edges värld.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Tiago Diaz del’Abrentes stod mitt i sin bostadskub. Fyrtiotredje våningen distrikt 11 Petersbur. Genom fönstret hade han utsikt mot Autostrada 13 och Daccakomplexet. I fjärran till höger om plexet, kunde man då det inte var disigt se havet. Han kom ihåg att han insisterat på havsutsikt. Det var i hans tidigare liv när yta var viktigare än insida.

Under fönstret stod ett bord, belamrat med matförpackningar och drickapacs. På vänstra väggen låg sovalkoven och mitt i bädden låg en AK-123:a med två extra clips hylslös pansarbryt. På den högra väggen låg duschalkoven, bakbunden och waterboardad satt Dimitri på knä och hulkade tyst. Fascinerande när en muskelbyggare med servo och muskelexpanderande överkropp bröts ner av tolvminuter tortyr.

Tiago sidsteppade genom rummet bort mot sovalkoven. Han lyfte på madrassen så att AKn föll ner i golvet med ett skrammel. Under madrassen låg en stor, svart bag syntiplex. Ett rött Spas 778 med blålila flames, två förnicklade Norincos, en MP34, och massor av sprängdeg.

”- Nå Dimitri, så du har sålt mina tigrar till något snörejv i Sibirien. Ni kommer alla få hell för detta.”

Tiago lyfte upp bagen. Han tog Akn i handen och lämnade två kilo deg tillsammans med en timer i sängen.”- Vi i världsnaturfonden har växlat upp”, sa Tiago innan han tog på sig sin pandamask och lämnade bostadkuben för att aldrig mer återvända
 
Top