Galdermester
Warrior
Infektionsnivå:
Hva er egentlig poenget med infeksjonsnivået?
Infeksjonsnivået er den grunnutmattningen som infektionen gir, og er typisk på 1-3. Men hvilken rolle spiller det om en person har en grunnutmatning på 1 eller 3? Infeksjonssvårheten har dog endel og si, men den varierer jo normalt mye mer enn infeksjonsnivået, og det er jo den en slår mot.
Og det står ingen steder at infeksjonsnivået noen ganger øker? hadde det for eksempel økt hvert døgn til infeksjonen hadde vært borte så hadde det jo hatt en effekt..
En annen ting er infeksjonssvårheten.
Kroppen drabbas av feber, sår dryper av var och personen
blir utmattad och orkeslös. Det är en långsam
och utdragen process som kan leda till döden om den
drabbade inte får rätt vård i tid.
Men infeksjonsfaren eller dødsrisken går jo ikke oppover, den er jo konstant på infeksjonens svårhet. Så hvis en person feks har fått en 2/12 infeksjon så må han slå dødslag mot 12, hvert eneste døgn.
Og det vil jo si at det er lite sannsynlig at det blir en langdragen prosess. Personen er jo heldig hvis han klarer og overleve hele 4 dager..
Sånn løse tanker om infeksjon.. Hadde det ikke vært en ide at feks utmatningen feks økte hvert døgn og en slo dødslag mot det, men for å kurere eller overvinne infeksjonen så måtte en slå 10 over infeksjonssvårheten?
Så hvis en person får en infeksjon på 3/12. Så får han 3 i utmatning første døgnet, og deretter slår for å overvinne den. Han slår 10 så han overlever, neste døgn slår han 16 så han overlever osv..
Når han for eksempel kommer på 5 døgnet så begynner han bli veldig svak, han må dermed slå mot 15 for å overleve.
Hva er egentlig poenget med infeksjonsnivået?
Infeksjonsnivået er den grunnutmattningen som infektionen gir, og er typisk på 1-3. Men hvilken rolle spiller det om en person har en grunnutmatning på 1 eller 3? Infeksjonssvårheten har dog endel og si, men den varierer jo normalt mye mer enn infeksjonsnivået, og det er jo den en slår mot.
Og det står ingen steder at infeksjonsnivået noen ganger øker? hadde det for eksempel økt hvert døgn til infeksjonen hadde vært borte så hadde det jo hatt en effekt..
En annen ting er infeksjonssvårheten.
Kroppen drabbas av feber, sår dryper av var och personen
blir utmattad och orkeslös. Det är en långsam
och utdragen process som kan leda till döden om den
drabbade inte får rätt vård i tid.
Men infeksjonsfaren eller dødsrisken går jo ikke oppover, den er jo konstant på infeksjonens svårhet. Så hvis en person feks har fått en 2/12 infeksjon så må han slå dødslag mot 12, hvert eneste døgn.
Og det vil jo si at det er lite sannsynlig at det blir en langdragen prosess. Personen er jo heldig hvis han klarer og overleve hele 4 dager..
Sånn løse tanker om infeksjon.. Hadde det ikke vært en ide at feks utmatningen feks økte hvert døgn og en slo dødslag mot det, men for å kurere eller overvinne infeksjonen så måtte en slå 10 over infeksjonssvårheten?
Så hvis en person får en infeksjon på 3/12. Så får han 3 i utmatning første døgnet, og deretter slår for å overvinne den. Han slår 10 så han overlever, neste døgn slår han 16 så han overlever osv..
Når han for eksempel kommer på 5 døgnet så begynner han bli veldig svak, han må dermed slå mot 15 for å overleve.