Nekromanti Indierummet affischering - hjälp!

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Lite sent omsider tänkte jag försöka slänga ihop en affisch eller två för Indierummet på GothCon.

Jag har väl egentligen två »roller« jag vill använda affisher i - dels en välkommnande vid själva rummet som talar om för besökare vart de kommit, dels en vägvisare där man kan klistra fast en pil på affischen som visar riktningen mot rummet.

Detta är utkast på den senare varianten:

https://www.dropbox.com/s/tpojxgp4i0...et%20guide.png

https://www.dropbox.com/s/49m8c3vwnr...0guide%202.png (med fejkad påklistrad pil)

Som synes har jag använt den snygga loggan Björn Wärmedal designat.

Alla kommentarer uppskattas!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Stiligt! Jag tycker "in på drop-in" låter stolpigt men kommer inte på någon smidigare formulering på rak arm (jag kastade om men hamnade i typ samma fälla).

Med föreningsloggan så stor så känns det exta viktigt att hjälpa folk att förstå varför den är med. Kanske en textrad ovanför som säger "Indierummet arrangeras av" (eller liknande) vore lämpligt?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Huvudtexten känns knepigt formulerat av två skäl: 1) stolpigheten som Debbie nämner och 2) syftningen med "drop-in _och_ spela små spel" blir helt kräjsy. Jag föreslår att texten är: "Välkommen på drop-in för att spela små och häftiga bordsrollspel".

(eller kanske "Hos oss kan du spela små och häftiga bordsrollspel som du förmodligen aldrig har hört talas om". :) )
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Möller, jag kommer ha med mig en samma gatupratare som jag hade med mig ner förra året.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vi lämnar vägvisningsaffischen därhän, Vicos gatupratare funkade finfint ifjol.

Så, denna snarlika affisch tänker jag mig hängs upp precis vid entrén till Indierummet, så folk vet vart det kommit.

https://www.dropbox.com/s/zjhystfc46bv9ba/Indierummet välkommen.png

Jag vet inte. Det känns ... tomt. Jag är inte alls säker på att loggan, T20an och eldsflamman, ska användas på detta sätt. Och jag funderar på om det inte behövs ytterliggare ett element, en bild eller mer text, men jag vet inte vad.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Lämna det öppet, så kan vi rita dit söta pingviner och kattungar och cthulu för hand? Men jo, jag håller med.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Vitt papper = lyx. Fyll inte igen lyxytan med nåt som inte behöver vara där. Jag hade bytt till liten bokstav i "Välkommen" och "Här" för att nån snubbe som skrev en bok nån gång sa att så gör vi på svenska, och sen flyttat "arrangeras av" lite närmare "Indierummet" så det blev en självklar mening istället för två saker som råkar vara bredvid varandra, och sen hade jag kört på den där. Tärningen och flamma är ju asnajs. Hoppas de är lika asnajs när de är utskrivna.
 
Top