Nekromanti Indianer

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
Hur mycket använder ni indianer när ni spelar?
Är de en kraft att räkna med eller är de fluff och lite krydda?

Vilka stammar använder ni och varför?
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
När vi har spelat i Deadwood/Black Hills-miljö har mina spelare varit livrädda för sioux-rädare mest hela tiden. I en strid mot siouxerna förlorade en av RP ett finger (inte avtryckarfingret tack och lov) och de blev av med sina hästar utan att siouxerna fick annat än skråmor. Så i den kampanjen har siouxerna definitivt varit en reell fara, något man måste räkna med och förbereda sig för!

hälsar
Örnie
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
Re: Indianer, vist är dom

När man som SL skapar en en egen kampanj brukar jag alltid skapa en massa olika SLP's, ca 3-4 revolvermänn, indianer av 2-4 olika stammar, commancheros, prisjägare, mm.
alla SLPs skapar jag på samma sät som spelarna skapar sin karisar, när spelgruppen får xp så får även SLPna xp,
så här för delar jag det då, 2 olika exempel:
1: 4 spelare får 10xp var, 4x10=40xp delat på alla egen gjorda SLPs.
2: SLP's som har stor roll i kampanjen får lika mycket xp som gruppen får.

Indianer generelt vill jag på stå att i deras egna natur är det rent livsfarligt(kan vara) att möta på dom, jag gillar indianer så mina vill man hälst undvika, så mina spelare brukar det alltid vara någon som köper något indian språk för att kunna prata på något sett, då det oftast slutar i att indianerna vill ha något från dom för att de skändat å inte skall bli arga.
Generelt som SL:
Allt handlar om hur du som SL spelar ut dinna indianer med hjälp av röst kropps språk mm, jag fick min grupp att ge vika för en 13årig indian pojke, det slutade med att han fick en winchester å 1 greenriver kniv, så allt handlar bara om hur du är när de kommer upp för spelarna att de är i uppsyn.
 

nydjo nyvad

Veteran
Joined
13 Jul 2005
Messages
41
Location
vadstena
jag använder mest apache för mina RP är i arizona och nu efter 2 killars död så förstår dom att vara vänner med indianer (och ge en flaska eldvatten)
 
Top