Nekromanti Illustratör finnes

Erkegris

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
8
Location
Brodalen
Hej. Här finns en "ej-färdig-illustratör" . Med det menas att jag inte har tillräckligt många publicerade verk ännu. Så om ni behöver illustrationer till något rollspel som ska publiceras så skicka mig gärna ett mail. Jag tecknar mest bläck, men även blyerts, akvarell, en del photoshop osv.

Eftersom jag är så ny, blir det inte lika dyra priser som en publicerad illustratör. Om jag tycker erat projekt verkar bra kan jag eventullet ställa upp gratis med.

En del exempel på min stil finns på Http://elfwood.lysator.liu.se/loth/a/l/alecan/alecan.html
Men tänk på att det inte är så mycket sf, vilket jag också kan göra om ni är intresserade av det och bliderna där är ganska gamla.

Maila vid intresse till erkegris@hotmail.com

MVH Alexandra Alexandersson :gremgrin:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,893
Duktig tjej, berömvärt initiativ. Men ha i åtanke att rollspelsmakare är de snålaste jävlarna i världen och förväntar sig att du ska rita gratis åt dem. Så jag är ledsen att behöva säga det, men du kommer nog inte att tjäna några pengar på att hänga här. I övrigt är rollspel.nu ett trevligt hak.

Jag finns också på Elfwood förresten: här!

Lycka till i varje fall! Och välkommen till forumet.

- Vulf
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Beröm [ANT]

[ANT = Almost No Text]

Riktigt snygga bilder. Sån't är alltid kul att se, så jag kände att det behövdes ett litet beröm-inlägg, även om det inte direkt manar till diskussion. Spelar du rollspel också, eller håller du kanske rentutav på med ngt eget spel? Jag tänkte bara att det skulle vara kul att få se dina bilder i en kontext som du själv delvis bestämde över. I vilket fall som helst så var bilderna assnygga.

/Riz
gillade de andra bilderna på elfwoodsidan också (tänkte börja kommentera dem, men kände knappt igen elfwood och började muttra om "den gamla goda tiden" så länge att jag glömde bort det).
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Underbara bilder. Dina drakar är riktigt läckra.

Tyvärr har jag bara ett projekt -- mitt Dunder&Drakar. Och det lär inte bli något annat än ett gratisspel, så att köpa illustrationer kommer nog inte på fråga.

Men du får jättegärna bli en del av projektet... :gremgrin:

/Mikael
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Duktig tjej, berömvärt initiativ. Men ha i åtanke att rollspelsmakare är de snålaste jävlarna i världen och förväntar sig att du ska rita gratis åt dem. Så jag är ledsen att behöva säga det, men du kommer nog inte att tjäna några pengar på att hänga här. I övrigt är rollspel.nu ett trevligt hak.

Jag finns också på Elfwood förresten: här!

Lycka till i varje fall! Och välkommen till forumet.

Kan bara hålla med om berömet. En del av dem var riktigt fina, dock borde en del drakar ha allvarliga problem med att stänga sina käftar. Antar att det dock är ett sekundärt problem för dem :gremsmile:.

Sedan är det också så att rollspelsmakare har liten lust att betala för bilder, då de redan lever på små marginaler ekonomiskt sett. Personligen betalade jag pengar för mina bilder till mitt senaste konventsscenario och det var inte helt vänligt för min lilla plånbok. Den skrek i högan sky, men bilderna blev bra och de som spelade tyckte likadant. Scenariot finner ni på den länkade sidan och spelades under förra GothCon, det heter Strike Team: Luna.

Betalade nästan lika mycket till hon som ritade bilderna som Daniel Schenström tar betalt för sina bilder som han fått publicerade i nya D6-böckerna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj !!
Båste ju åxå säga att de här bilerna var ursnygga !!!
Hoppas att vi får se mer av dig ! :gremlaugh:
 

Erkegris

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
8
Location
Brodalen
Vill först å främst tacka alla för berömmet! Blir jätteglad verkligen.
jag har inte fått spelat så mkt rollspel som jag hade velat. Bor på en naturbruksskola i skogen, det är inte så poppis med sånt där :gremwink: hade gärna hållit på med något rollspel, men vet inte hur man gör heller så haha..

Vitulv: haha! hade inte direkt väntat betalning heller ännu om jag ska vara ärlig, vill först få ett antal publicerade bilder så jag har något att komma med, men tack endå. :gremlaugh:

Yyrkoon: Jobbigt läge. Hur mycket fick du betala för hennes bilder då? du måste inte säga exakt.. vill mest ha en hum om vad folk tar för sina bilder.

Återigen. Tack alla för berömmet.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Jag gillar verkligen dina monsterbilder, de ser fantastiska ut. Tyvärr har jag inget klart rollspel som behöver illustrationer, men jag skulle kunna behöva lite monsterbilder till Terone någon gång i framtiden. Jag kanske hör av mig om ett halvår, eller så. :gremlaugh:


/Dimfrost
 
Top