Ifyllbara pdf-filer

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Hej!

Jag jobbar mer att göra några distansspelsanpassade handouts till ett gammalt skräck-scenario till Bureau 13. En handout i scenariot är spännande nog en mydighetsblankett som de ska fylla i. Jag har en pdf av den blanketten som jag gjort en gång i tiden och som ser myndighetsmässig och precis lagom tråkig ut. Jag tänkte att jag skulle göra om den till en ifyllbar pdf för att underlätta distansspel. Jag har testat en del gratis verktyg för att göra om pdf-filen så den blir ifyllbar, många kräver väldigt mycket manuell handpåläggning och slutresultatet ser tyvärr f*"@¤"#ligt ut.

Någon som har jobbat med att skapa ifyllbara pdf-filer och har några bra tips?
Vilka verktyg använder ni?
Är det bättre att försöka göra om filen från början eller finns det ett bra sätt att göra den befintliga filen till ifyllbar?
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Det ger inte riktigt myndighetskänslan av att fylla i en blankett =)

Jag önskar att jag hade kvar de ursprungliga LaTeX-filerna för det verkar finnas paket för att göra till ifyllbara pdf-filer, men jag har bara sparat pdf-filen =(
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,531
Location
Rissne
Vilka verktyg använder ni?
Jag har mest använt Adobes Acrobat. Acrobat är mycket segare än vad det borde behöva vara och gränssnittet är många gånger bedrövligt, men det gör sitt jobb och jag har tillgång till det via de 300 spänn jag betalar till Adobe varje månad så jag kan lika gärna använda det.
 
Top