Idag har jag köpt...

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,003
Location
Stockholm
Råkade slå till på ett paket av Svärdets Sång! Extrapriser är farliga…

Nu skall man bara lyckas komma till att spela detta också… många andra spel står redan ospelade i hyllan. 😅 Hoppas åtminstone kunna mjölka på idéer och äventyrsuppslag som jag kan porta till Eon!

28329FD4-A449-42AC-AD73-5B69E2E58B28.jpeg
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Inte köpt idag men jag fått min andra box av Blackstone Fortress som jag köpte bara för figurerna som jag planerar att konvertera. Det var en ren ekonomisk kalkyl, jag insåg att mängden figurer som man fick i boxen skulle kosta så mycket mer om man köpte dem var för sig, o fler av dem verkar inte man inte kunna få tag på separat.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
508
Jag har stöttat svenska spelskapare genom köp av:
Kopparhavets hjältar
Call of Cthulhu Sverige -- Väktarens handbok
Beyond Darkness and Madness till Kult: DL.

Har också gjort mig av med desto fler böcker. (Minst en ut innan en in numera).
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,290
B6CC3104-A325-4375-AF84-4FF0FCC26FB0.jpeg
Blev nyfiken på den här efter att ha läst om den på forumet. Glad att jag chansade och beställde. Verkar toppen, både som spel i sig och som verktygslåda att låna från. Trots att det är lite mer komplexa regler än vad jag är van vid är det inte svårt att förstå. Både väldigt användbar och läsbar, som en välskriven manual.
 
Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Trippolo i Västervik har just nu 20% rea på sina Warhammer produkter om man använder koden GW0812, så jag tog och slog till o ökade på min pile-of-shame genom ett införskaffa:
Cursed City - mitt andra ex, jag vill ha ett ex där jag använder figurerna som det är tänkt att göra o sedan vill jag ha tillgång till figurerna för kitbash.

Deathrattle Skeletons - deras Östeuropeiska/Främre Orienten still gör att de e en bit-gruva för mina turko-mongoliska inspirerade Sons of Jaghatai space marines. Sedan har jag en kusin som bl.a. sysslar med de odöda i AoS, så då kan han vara intresserad av de delar jag inte använder.

Start Collecting! Seraphon - Alltså, 'Saurus Oldblood On Carnosaur' som är en del av den här boxen kostar nästan lika mycket som själva boxen om man köper den separat. O även om jag inte planerar en Seraphon arme, så är det så många grejer i den som jag kan använda för mitt Cities of Cigmar kavalleri arme projekt, o så många bits som kan användas på andra ställen.
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Fick mig ett litet paket utanför dörren från Eloso idag innehållandes Expert Nova. Har det förvisso sedan tidigare men nu när det finns en ny utgåva (och det vankas Wastelands 2.0 i en not so distant framtid) så måste jag ju bara ha’t.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Jag har skaffat och börjat läsa Starfinder.
Första intrycket är positivt: det verkar städa upp bland sammelsuriet som är Pathfinder 1e, utan att lägga på allt jox som finns i Pathfinder 2e.
Sedan finns det så klart en hel del suboptimala val när man gör sin karaktär, det arvet från D&D 3e förvaltar man fortfarande...
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,219
Igår upptäckte jag att en pytteliten läcka gjort att det runnit vatten rakt ut i en av mina spelbokhyllor. Sammanlagt har rollspel till ett nyprisvärde av runt 10 000 totalförstörts av väta och mögel. Ett oplanerat “antiköp”. Tyvärr är vissa av dem sedan länge OOP.

Men jag vinner!
 
Top