I midsommartid...

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Hm, för att kunna ha dem under huvudkudden måste det ju vara fysiska böcker eller utskrifter. Då har jag inte så många att välja mellan.

Prosopopée
Svart av kval, vit av lust
Terres de sang
Nerver av stål
Best Friends
Söndrade vi falla
Dragonfly motel
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
I alfabetisk ordning:
  • Archipelago
  • Blue Rose
  • Cthulhu Dark
  • HeroQuest (Robin Laws)
  • Hillfolk
  • Okult
  • There and back again
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Askhem, Handbok för superhjältar, Star Wars D6, Warhammer Fantasy samt arbetsmaterial till tre egna projekt; Blod & bly, Världsrymdens vagabonder och ett nytt påhitt med arbetsnamnet Reptilryttarna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Jag drömde om surrealistknarkiga vampyrer på en obebodd kontinent som skvallrade om varandras klentro, i hes whiskeyröstig voiceovermonolog.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag sover överlag dåligt och på sommaren är visserligen mina mer depressionsdominerade epoker kortare och mer sällsynta på sommaren, men jävlar vilka konstiga drömmar jag har. Jag drömmer om saker som mest påminner om det man upplever under ett svamprus(det var längesedan jag nyttjade svamp sist men det hjälpte mer mot mina depressioner än någon antidepressiva någonsin gjort). Natten mellan midsommar och dagen efter så drömde jag att jag var en val som dök ner i havet och sjöng valsång, otroligt surrealistiskt och då är jag numer sen många år tillbaka helnykterist och brukade som mest potatissallad under midsommar.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
Jag är säkert seg eller korkad, men jag fattar inte skämtet. Kan någon förklara så jag också får vara med om det roliga? :)
Det är "samma" spel tre gånger i form av åtta olika boxar:

OD&D = Dungeons & Dragons (1974)
B/X = Dungeons & Dragons (Basic, Expert 1981)
BECMI = Dungeons & Dragons (Basic, Expert, Companion, Master, Immortals 1983-1986)

Tror inte det är ett skämt så mycket som ett litet kärleksbrev till gamm-D&D. 💕
 
Top