Nekromanti Hus I Tistla Fäste

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Mina spelare har bytt en artefakt dom hittade mot en bostad I Tistla Fäste. Min fundering är vad borde det kosta att hålla ett hushåll igång. Sen funderade jag över finns det typ fastighets skatt och liknade :)
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Låter som något en medeltidsvetare borde ha koll på. Ska de ha tjänstefolk och sånt? Antar att de betalar för typ att ha grundläggande service som brandsläckning och väktarservice. En rimlig summa kanske är några daler i månaden? Två daler i veckan? Vet inte hur sånt här fungerade innan vi fick systemet som vi har idag.

Om de äger sin bostad och det inte är en lägenhet kanske de inte behöver betala så mycket, men det hade varit roligt om du slängde in lite missöden då och då. Typ att taket läcker eller att bjälkar behöver bytas. Så att det blir en massa kostnader runt att äga en bostad. Om de bor i ett bostadshus kanske de andra boende har en förening med massa surmagade gamla bostadsägare som dricker kaffe och klagar på att de inte dök upp på fixardagen.

Eller så får de bara betala lite pengar då och då för att hålla igång bostaden, eller få varningar av fastighetsföreningen och stadskontoret för att de vansköter byggnaden.
 
Top