Hur vill ni att Eon 5 blir?

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,043
Jag önskar mig följande:

- att allt blir på engelska

- nyutgivning och omarbetning av allt tidigare material

- att den nya settingen blir muhad

- att det där nya landet i thalamur tas bort

- att det blir lite mer dark och grim med nära apokalypsen vibbar

- att man plockar in illustratören av symbaroum
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Att allt är på svenska, att grundegenskaper kommer tillbaka (det gjorde att EON 4 står i mint condition i bokhyllan)

- nyutgivning och omarbetning av allt tidigare material. Verkligen!
C
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,403
Location
Malmö
crilloan;n346703 said:
Att allt är på svenska, att grundegenskaper kommer tillbaka (det gjorde att EON 4 står i mint condition i bokhyllan)

- nyutgivning och omarbetning av allt tidigare material. Verkligen!
C
Ehh det är grundegenskaper kvar i Eon IV, de har aldrig tagits bort. De har till och med mer effekt än vad de hade i andra versioner
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
Swedish Chef;n346711 said:
Ehh det är grundegenskaper kvar i Eon IV, de har aldrig tagits bort. De har till och med mer effekt än vad de hade i andra versioner
Tärningar :sad:, det ger mig inte samma kick. Jag kanske har missförstått hur man gör en karaktär, men man slår väl inte för några grundegenskaper? Jag tycker fyran är oändligt snygg, men att vända på fasta värden och tärningar funkade inte för mig.

C
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,403
Location
Malmö
crilloan;n346714 said:
Tärningar :sad:, det ger mig inte samma kick. Jag kanske har missförstått hur man gör en karaktär, men man slår väl inte för några grundegenskaper? Jag tycker fyran är oändligt snygg, men att vända på fasta värden och tärningar funkade inte för mig.

C
Absolut, man har vänt på saker men man har inte tagit bort Grundegenskaper, man har ett annat regelsystem (ett bättre). Hängde bara inte med på vad du menade.
 

Pansarbock

Veteran
Joined
8 Apr 2020
Messages
2
Evokee;n346694 said:
- att det blir lite mer dark och grim med nära apokalypsen vibbar

- att man plockar in illustratören av symbaroum
Agreed, detta önskar jag mig också!

- En ny religion skulle vara av intresse också.
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Kartorna.... För moderna. Bra som SL kartor men värdelösa och helt stämmningsfria som spelarkartor. Fler som den handritade versionen av Jargien eller Mitheraskogen.

Monsterbok med in world beskrivningar och formgivning som det skulle stå att finna i jargiska bibliotek. (förutom statsblocken då).
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,043
Pansarbock;n346743 said:
Agreed, detta önskar jag mig också!

- En ny religion skulle vara av intresse också.
Ja, dem som finns är ganska b egentligen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,160
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Minimoni;n346732 said:
Har jag missat något!? Trodde personligen att utgivningen till EON IV bara börjat(om än extremt långsamt)?
Vi har otroligt många moduler i pipelinen. Ett eventuellt Eon V är rent hypotetiskt än så länge, och kommer inte bli aktuellt på många år.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,043
Minimoni;n346732 said:
Har jag missat något!? Trodde personligen att utgivningen till EON IV bara börjat(om än extremt långsamt)?
Nejdå, bara jag som spekulerar fritt.

Eon har en enorm produktionslinje bakom sig, men många (nästan) alla modulera finns att köpa och några av dem är lite spretiga och håller lite varierande mått. Sen har man förstört lite av bakåtkompaliteten med nya regler och genom att införa nya länder i eon 4.

Jag tror enda sättet man skulle kunna revidera och ge ut materialet på nytt på skulle vara genom att ge ut det på engelska nån gång i framtiden.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Jag hade gärna sett det på engelska (men vad spelar det för roll för oss i Sverige? Jag tänker mest på att det kanske skulle sälja lite bättre då).
Hade gärna behållit EON4 systemet då jag tycker det är överlägset bäst.

Förutom det önsketänkandet så hade jag gärna sett mer moduler till Eon 4 innan en 5a diskuteras internt.
 

Famine

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
39
Vändningen att beskriva Grundegenskaper som tärningar är ju det bästa som hänt sedan Star Wars D6.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Medhåll på det. Jag hade gärna sett en modul om någon av de mer typiska fantasyregionerna till Eon 4 - företrädesvis Asharinahalvön, som ju verkar vara designad för att täcka in det mesta, eller Consaber + dess satellitstater.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,638
Location
Värnhem, Malmö
Staffan;n346890 said:
Medhåll på det. Jag hade gärna sett en modul om någon av de mer typiska fantasyregionerna till Eon 4 - företrädesvis Asharinahalvön, som ju verkar vara designad för att täcka in det mesta, eller Consaber + dess satellitstater.
Det här lyfter ju lite frågan om vad för slags material som är intressant till Eon (även om det snarare blir moduler till Eon 4 än ett Eon 5) -- sådant som ligger rätt nära generisk fantasy, eller sådant som är mer esoteriskt och unikt för Mundana?
 
Joined
10 Feb 2014
Messages
44
Location
Norge
Ymir;n346804 said:
Vi har otroligt många moduler i pipelinen. Ett eventuellt Eon V är rent hypotetiskt än så länge, och kommer inte bli aktuellt på många år.
EON V bør være veldig langt unna :p
investert hardt i EON 4 og veldig fornøyd :D
 
Top