Nekromanti hur slutar ran? (LÄS TEXTEN)

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
kan någon vara snäll och berätta för mig UTAN ATT NÄMNA ETT UNS AV HANDLINGEN (dvs svara ja eller nej helst!!!) om scenen där en gammal man (vitt hår, vita kläder) säger något bittert vid sidan av en fallen krigare är hyffsat nära SLUTET av ran? jag tror att detta är omkring två timmar in i filmen, men jag är inte säker.

jag bad nämligen min kära familj spela in filmen, givetvis försöker de klämma in ett program om våra kära royaliteter innan (morra....) och jag vill inte se filmen alls om den slutar mitt i!

och kom ihåg... INGA JÄVLA SPOILERS NU! JAG HAR VELAT SE FILMEN HUR LÄNGE SOM HELST!!!
(eller... spoila bäst ni vill bara ni nämner det i tåppicen!)

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by lave on 2001-07-17 23:36.</EM></FONT></P>
 

andreasl

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
23
Location
Houston, Texas
Hmm, ja det låter väldigt mycket som slutscenen. Kan du beskriva lite mer av scenen?

Det dör tämligen många krigare i Ran, så lite mer info skulle göra det lättare. Är de möjligtvis ute på en slätt och har massa andra krigare på/bredvid hästar omkring sig? Då är det alldeles säkert slutscenen. Om det hjälper något så är Ran nästan precis 2h och 40 min lång.

Mer Kurosawa!

//Andreas
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
var den på dansk tv klippt? (nt)

hgcbghbbcvb

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by lave on 2001-07-17 23:52.</EM></FONT></P>
 

andreasl

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
23
Location
Houston, Texas
Re: var den på dansk tv klippt? (nt)

Jag vet inte, vi får inte så mycket dansk tv här i Texas ;)

Det enklaste sättet är nog att titta på längden, den ska vara 2 h och 40 min lång. Är den kortare är den klippt. Det finns en version som är 2 h och 34 min, men jag vet inte vad som är bortklippt. Dock är jag ganska säker på att de nyutgivna versionerna av Kurosawas filmer som givits ut i Sverige nyligen är oklippta. De bör gå att finnas i välsorterade videobutiker i Sverige och rimligtvis i Danmark.

//Andreas
 

Makaron_UBBT

Veteran
Joined
8 Jul 2001
Messages
38
Location
Lund
Re: var den på dansk tv klippt? (nt)

"Det enklaste sättet är nog att titta på längden, den ska vara 2 h och 40 min lång. Är den kortare är den klippt."

Du skämtar... jag trodde att det var precis tvärtom!

:)

/Lord Makaron
 

andreasl

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
23
Location
Houston, Texas
Re: var den på dansk tv klippt? (nt)

Ok, det var kanske lite väl uppenbart, förlåt. Jag skyller på att jag sitter på jobbet trött och uttråkad...

//Andreas
 
Top