Hur ska man planera sin trädgård.

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Flyttar in i hus till vintern och nästa vår när jag påtar i trädgården vill jag att grannarna genast ska tänka. Aha, där bor någon som gillar KH, CoC och Mutant Hindenburg. Vem har den fetaste rollspelsträdgården, tar tacksamt emot tips. Ska man rulla ut gräsmatta, eller så. Ska man bygga en mini ziggurat.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Flyttar in i hus till vintern och nästa vår när jag påtar i trädgården vill jag att grannarna genast ska tänka. Aha, där bor någon som gillar KH, CoC och Mutant Hindenburg. Vem har den fetaste rollspelsträdgården, tar tacksamt emot tips. Ska man rulla ut gräsmatta, eller så. Ska man bygga en mini ziggurat.
Dråparträd, gifbuske och stryparlianer?

//EvilSpook
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
1,987
Ja, gärna men jag får hålla mig till de som går att köpa i en plantskola. Så kanske plommonträd?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Kul! Jag vet inte vem som har den fetaste rollspelsträdgården (har inte ens koll på kriterierna), men tycker att du ska satsa på höga växter med smala gångar emellan. Det är mysigt! Kanske någon portal med klättrande växter? En damm? Det beror lite på trädgården också, men jag föredrar att avskärma och skapa mindre rum än att bara ha en stor gräsmatta.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Flyttar in i hus till vintern och nästa vår när jag påtar i trädgården vill jag att grannarna genast ska tänka. Aha, där bor någon som gillar KH, CoC och Mutant Hindenburg. Vem har den fetaste rollspelsträdgården, tar tacksamt emot tips. Ska man rulla ut gräsmatta, eller så. Ska man bygga en mini ziggurat.
Stenträdgård? Kratta lite sköna mönster i gruset medan du funderar på äventyr.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Cirklar av träd är rätt fräcka. Eller enbuskar. Så blir det som små runda rum. En labyrint måste vara något i en fet rollspelsträdgård.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Vallgrav med en gotisk bågbro smidd av dina fallna fienders svärd!

Pratar vi kedjehus med 8kvm gräs på baksidan eller att du ser grannens hus om du kisar?
 
Top