Hur gamla är spelmakare?

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,660
Location
Värnhem, Malmö
Nu när det diskuteras hur gammalt klientelet här på forumet är, hur gamla är de faktiska spelmakarna? Min erfarenhet av Eon är att det nuvarande gänget mest är åttiotalister, med undantag för Dan Johansson som varit med spelet sedan början och Jens Klots som skrev astrotropi och nyss fyllde trettio. Får intrycket att det är relativt ungt i Rollspelssverige, men stämmer det?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Nu när det diskuteras hur gammalt klientelet här på forumet är, hur gamla är de faktiska spelmakarna? Min erfarenhet av Eon är att det nuvarande gänget mest är åttiotalister, med undantag för Dan Johansson som varit med spelet sedan början och Jens Klots som skrev astrotropi och nyss fyllde trettio. Får intrycket att det är relativt ungt i Rollspelssverige, men stämmer det?
Om jag får tillåtas att räkna in mig själv och Petter och @Big Marco så har du ju också ytterligare några 70-talister.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,481
Väldigt sen 80-talist (född precis innan Berlinmuren föll).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
Jag får för mig att de flesta som är aktiva på forumet i någon mån är makare, så jag misstänker att den där omröstningstråden ger ganska bra fingervisning…

Själv är jag 81:a, så tekniskt-sett-millennial och sådär. Åttiotalist mao.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,660
Location
Värnhem, Malmö
Jag får för mig att de flesta som är aktiva på forumet i någon mån är makare, så jag misstänker att den där omröstningstråden ger ganska bra fingervisning…

Själv är jag 81:a, så tekniskt-sett-millennial och sådär. Åttiotalist mao.
Det som fick mig att reagera var att jag fått intrycket att de flesta av mina medskribenter till Eon var yngre än vad som verkar vara snittet där. De flesta som är aktiva i Helmgasts Eon-slack känns som om det är i min ålder eller yngre. Mer sent åttiotal, alltså.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,660
Location
Värnhem, Malmö
Närmare koll visade att minst två av mina Eon-kollegor är ännu yngre än jag trodde, nittiotalister rent utav. Detta innebär att åtminstone magiböckerna skrivs av folk som är avsevärt yngre än snittet här.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,540
Location
Fallen Umber
Kaleidoskop är 74, 80, 81, 84, 86. (Jag lämnar vem som är vem som en övning till läsaren.)
 
Top