Hungerspelen-mekanik?

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Long shot, men finns det något spel därute som har mekanik för att tilltala publiken och genom det få bonusar?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Det beror lite på vad du menar, Prime Time Adventures har 'fan mail' som är en resurs som du får när din roll gör något som tv-tittarna gillar, men man har ju inte någon faktisk publik i vanliga fall så de är de andra spelarna som delar ut dom.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag tror att X-Crawl har sådant. Men vet inte var eller hur. Bara spelat det, inte läst.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Tänker mer om typ big brother var ett rollspel. Att spelarna vid bordet snarare tävlar mot varandra om publikens gunst.

Ska kolla X-crawl.

Egentligen hur en gör CHA-intressant mer än slå mot den vid köpslå osv.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Tänker mer om typ big brother var ett rollspel. Att spelarna vid bordet snarare tävlar mot varandra om publikens gunst.

Ska kolla X-crawl.

Egentligen hur en gör CHA-intressant mer än slå mot den vid köpslå osv.
CHA kan användas till att förhandla med monster/fiender, få dem att ge sig, skapa en bra image som får folket att stötta en med mer.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,607
Location
Uppsala
Spontant känns det som att gladiatorspel borde ha det? Det finns lite bräd- och figurspel på liknande tema. Närmast tänker jag nog på Jugula. När du får publikens stöd där får även dina gladiatorer bonusar av olika slag, eftersom de hör jublet (och kanske träffas av en tomat eller två).
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Spontant känns det som att gladiatorspel borde ha det? Det finns lite bräd- och figurspel på liknande tema. Närmast tänker jag nog på Jugula. När du får publikens stöd där får även dina gladiatorer bonusar av olika slag, eftersom de hör jublet (och kanske träffas av en tomat eller två).
Denna finns tex
 

Attachments

Top