Nekromanti Horisontens Ände

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Inför SSK 2009 och vårt konventsscenario Ljusblommans Mörka Blad, till Coriolis, öppnar vi upp en ny webplats, www.horisontensande.se

Hemsidans syfte är att verka som plattform för Coriolis Pdf projekt som vi (jag, Nils Karlén och Christian Granath) startat i samarbete med Järnringen för att ge lite nya ingångar till Coriolis via en ny äventyrsplats, Asteroidstation Djachroum.

Det första materialet som ligger upp beskriver kort asteroidstationen och de karaktärer som man kan spela i vårt konventsscenario Ljusblommans Mörka Blad på SSK 2009.

Första sidan öppnar med ett meddelande från Samul Dhorat som är ingången till konventsscenariot.

Allt eftersom kommer vi lägga upp mer material och nedladdningabara pdfer (med tanke på att sidan är Flashbaserad kan man inte ladda ner texter) med inriktning på oilka aspekter i Coriolis (inkl scenariot). För mer detaljer kom och besök oss och lämna gärna kommentarer här eller på min blogg.

Vi är himla intresserad av vad folk här tycker och om ni har förslag på förbättringar etc.

/kosta, nisse och christian

http://www.horisontensande.se
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Om vi säger så här, jag har varit fullkomligt ointresserad av Coriolis sedan det kom ut...tills nu. Snyggt!

Men, var är bilden och kartan på Xerxis!!??? :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Tja, öh, mitt förslag på förbättring är att ni gör en sida som inte är flashbaserad =) På min stackars EE, som jag sitter vid just nu, blir det segt som sirap.

Den är ju snygg och så, men jag undrar om det verkligen tillför så värst mycket att sidan är i flash. Kan inte se något som inte skulle kunna göras nästan lika gärna med vanlig HTML/CSS. Och då utan att sidan beter sig konstigt i olika upplösningar, funkar dåligt på sämre datorer och vissa linuxdistros... och så vidare.

Men det är egentligen sånt man kan skita i så länge ens målgrupp sitter på en hyfsat snabb dator och använder windows och IE, och inte kör så hög upplösning. Vilket jag räknar med är fallet.

Nå; det ska bli spännande att ta del av ert arbete när jag sitter vid en bättre dator, och så. Det produceras för lite till Coriolis!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Har inte mycket att tillföra utom att det var grymt snyggt och gjorde mig mycket sugen på Coriolis. Grymt!
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Ja det var inte meningen att hela sajten skulle vara i flash egentligen, men vi behövde få ihop den snabbt och Christian som har byggt den kan flash bäst. Planen är att så småningom ersätta den här med en HTML-variant (med en del flashinnehåll dock och med samma design) så att den blir lättare att underhålla.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Ljusblommans Mörka Blad

Vi har äntligen fått ut två viktig grejer till vår sajt: Fenixbilagan Gränsrymden och Djachroum (som ni borde kunna köpa på pressbyrån nu) och Ljusblommans Mörka Blad vårt introduktionsscenario som vi lanserat på sajten ikväll (här).

Ser fram mot eventuella kommentarer i olika riktningar på det hela, både avseende innehåll och upplägg (både artikel och scenario) Kan glädja de som gillar ljud att det nu är ett annat ljud som man välkomnas av.

För er som planerar att spela det finns en tråd för SLs att diskutera det hela på Järnringens Forum (här).

/Kosta åt Fria Ligan

PS. Fenixartikeln är läsning för både SL och spelare medan Ljusblomman är rent SL-material DS.

EDIT: Pröva att rensa cacheminnet om ni inte ser den nya teasern på förstasidan. Hade samma problem i Safari men det funkade fint i Firefox, Chrome och Explorer.
 
Top