Nekromanti Hjälp mig med min artefakt

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,143
Min hörliga rese, Broskbite, har fått sin gamla morfars kranium förtrollat av några snälla alver, men vad gör kraniet?
Broskbite och Morfar är inspirerade av Pyret och dito från Äldreomsorgen i övre Kågedalen.
För er som inte läst denna kommer en kort beskrivning av Broskbite.
Han gillar att supa tills han skiter på sig, slåss i bärsärkarraseri, bryta mot lagen och sodomi.
Morfar var av samma kaliber fast sejdade i innälvor, talade med döda och låg under en renfäll medans hans ögon svävade över fjäll och skogar som ett par testiklar.
Båda hatar de civilisation, kvinnor och lagar, och allt sådant som gör livet förhatligt att leva.

Alverna vill inte skapa nån ond artefakt, men mer begränsning än så har jag inte fått.

Ge mig lite tips på vad kraniet av en ond gammal trollgubbe kan göra.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Om du lägger kraniet i en kagge vatten över natten är kaggen på morgonen fylld med mjöd. Om du dricker mjöden kan du i ditt rusiga tillstånd skåda in i framtiden (eller så är bara full som ett ägg och inbillar dig saker).
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Någonting med sejderi tänker jag. Kanske om du placerar ögon i den så kan den projicera dödsögonblicket av den som dött, som en projektor typ? Eller så kanske du kan få en glimt av hur livet skulle varit om inte personen dött? Typ sliding doors? Så om du typ slår ihjäl en vakt, sliter ut ögonen på den o placerar dem i kraniet så kan du se några minuter i ett alternativt universum där vakten inte dog? o kanske avslöjar någon viktig information?
Eller om du häller maskar o skalbaggar i den över natten så kan du sen lägga dig under renfällen o se vad de ser, typ som ett kollektivt sinne som du inte har kontroll över men som kanske kan släppas lös på någon plats o så får du hoppas att de ser något vettigt?

Sen så spelar ju alla som de själva vill men när du ändå nämner det i det här offentliga sammanhanget såvill jag ändå kommentera att det känns lite sådär o spela en kvinnohatande karaktär? Speciellt i ett rollspel som varit noga med att undvika att spela på sexism o gjort ett bra jobb med att inte falla in i tråkiga fantasyklyschor gällande detta.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Den viskar obekväma sanningar i din reses öra.

Sen, angående Opoopos kommentar. Varför spelar man ROLLspel, om inte (lite grann i alla fall) för att få chansen att gestalta en karaktär med åsikter som är väsensskilda ens egna? En stor del av charmen ligger ju i att uppleva en fantastisk värld ur någon annans perspektiv. Och svin finns det ju gott om, både här och där.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Äldreomsorgen är f ö en fantastisk bok i allt sitt mörker.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
ÅkeZorkh;n307832 said:
Den viskar obekväma sanningar i din reses öra.

Sen, angående Opoopos kommentar. Varför spelar man ROLLspel, om inte (lite grann i alla fall) för att få chansen att gestalta en karaktär med åsikter som är väsensskilda ens egna? En stor del av charmen ligger ju i att uppleva en fantastisk värld ur någon annans perspektiv. Och svin finns det ju gott om, både här och där.
Det var iof jag som drog igång diskussionen men jag tänker att en fortsättning av detta inte borde ske här utan i en egen tråd. Kommer jag att starta en sådan tråd? Jag vet inte... Kanske...
 
Top