Hjälp mig hitta en dungeonkarta

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,983
Location
Ett häxkräl
Hej hivemind!

Jag behöver er hjälp att hitta en karta till ett kommande spelmöte. Den ska helst finnas gratis eller i alla fall billigt på nätet.

Dungen ska ha minst två ingångar, varav en via vatten och en via sten.

Dungen ska ha en kammare där man kan hålla en jätte (Huge i DnD5-termer) fången.

Dungen ska ha en kammare där en Adult Blue Dragon får plats.

Både draken och jätten ska kunna komma in genom havsgången.

Dungen får gärna ha några fler rum, men helst inte för många. Min smärtgräns går nog vid runt tio rum, mer orkar jag inte stocka.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,983
Location
Ett häxkräl
Jag brukar bara dra till Dyson och scrolla, scrolla, scrolla tills jag fastnar.
Har tyvärr inte kört nåt som påminner om det du är ute efter! Dvs har inte något tips på en konkret dunge. Har aldrig haft nåt sånt stort monster..
Dyson! Hade glömt honom. Schley har jag dammsugit utan att riktigt hitta det jag söker. (Fast @God45 s karta ser ut som en Schley och den känner jag inte igen).

Hittar sällan det jag letar efter hos Dyson, ska jag erkänna, men det kan vara värt att rota runt lite där. Tack!
 
Last edited:

zaewin

Veteran
Joined
10 Sep 2020
Messages
1
Jag skrev ett litet one-shot-äventyr här om veckan och tog mina kartor från https://inkarnate.com/

Jag betalade för en månad (typ 70 spänn) för att kuna klona kartor och redigera dem själv, men gratisversionen ger tillgång till en massa varianter. Kan vara värt att kika på!
 

damogn

Veteran
Joined
4 Feb 2018
Messages
116
Ifall du genererar en dungeon här så fyller den rummen med fällor och annat. Du kan sen bara lägga till dina öppningar någonstans i ändarna?

 
Top