Nekromanti Hjälp mig bygga spellista för Mutant Chronicles+AW

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
För sommarens spelvecka filar vi på ett scenario där vi kombinerar Mutant Chronicles (värld innan senaste uppdykandet av apostlarna), film noir, Apocalypse World, Alien fast utan Aliens och en utpost på Neptunus ismåne Triton. Arbetsnamn Tritons Öga.

Jag gillar att ha bra soundtracks till kampanjer, gärna något som sticker ut och bygger stämning. Till Tritons Öga tänker jag mig en mysig mix av mörk jazz, gamla oldies, industri, rymd-soundtracks, ambient och kanske lite ljudeffekter som grädde på moset. Jag har en start, med Amon Tobin, EVE Online, Silent Hill, Aphex Twin, Chemical Brothers, etc men behöver er hjälp!

Spellistan finns på Grooveshark: http://grooveshark.com/#!/playlist/Tritons+ga/69895842, som låter folk lyssna och söka på musik gratis online (jag har inte helt enkel access til Spotify tyvärr). Om ni är medlemmar på Grooveshark, eller registrerar er, så kan jag lägga till er så ni själva kan lägga till sånger, annars går det bra att bara ge mig en sångtitel så söker jag reda på den och lägger till den.

Sånglistan kommer ligga online så folk kan spela den för egna syften!
 
Joined
14 Sep 2011
Messages
113
Location
Uppsala
Ghost of Love med David Lynch från Inland Empire-soundtracket. Kanske även Walking On the Sky.

Morphine gör musik som ligger lite i gränslandet mellan jazz och industri (tror jag, jag är dålig på att genrebestämma musik).

Lite Jolie Holland (Old Fashioned Morphine, Goodbye California) och Helicopter Girl kan nog också passa.

Det låter som att en del retrocoverband också skulle kunna funka, typ Dick Brave and the Backbeats (rockabillyaktiga covers på moderna låtar), Señor Coconut (bland annat Kraftwerk i västindisk tappning) och kanske något av Richard Cheese eller Max Raabe, fast de drar kanske lite väl mycket åt humorhållet.
 
Top