Nekromanti Hjälp med att hitta rollspel online

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Så, rollspelarna flyr guild wars 2 just nu verkar det som. De drar till the elderscrolls online. Men jag vill helst inte behöva betala en dyr summa pengar varje månad för att få delta i ett spel jag köpt. Det känns inte alls okay för mig. Så vad jag undrar är om det finns alternativ för mig?

Var hittar jag bäst rollspel online?

Kriterier: Jag väger gärna Stort community mot Seriöst community. Så medan det är nice med ett stort community så är det ju också väldigt trevligt med ett seriöst community så att om communitiet inte är så stort så kanske det är desto seriösare.
Likaså, gillar jag gärna mörka teman på spelet, typ World of Darkness eller dylikt. Exempel på spel? Conan och Secret World, kanske. Spelet får väldigt gärna vara gratis eller nästan gratis men ha alternativa och valfria sätt att betala med riktiga pengar. Huvudsaken är att rollspelet är bra. Eftersom World of Darkness the MMO har lagts ner i sin vagga så känner jag att jag behöver ett alternativt till guld wars 2. Är det bara Skyrim?
 

subliminal_city

Veteran
Joined
17 Apr 2014
Messages
2
TSW (The Secret World) är ett riktigt underskattat spel. Bra atmosfär, inte speciellt dyrt (buy2play), unikt när det gäller missions, lite tråkig PvP bara. Raids har jag ingen aning om. I allmänhet ett bra community, men det finns väl aldrig något perfekt community. Var dock beredd på att spendera tid på att lösa missions, vid en hel del (men långt ifrån alla) missions så behöver du antagligen googla och använda hjärnan lite (såvida du inte bara kollar upp lösningen online men det är tråkigt). Strider kan bli lite enformiga ibland, däremot så... till skillnad från många andra MMOs så behöver man olika builds (vissa fokuserade på dots, andra leeching, andra snares, och så vidare) på grund av hur mobs fungerar. Kontrollerna kan även uppfattas som lite sega ibland (fast man vänjer sig). Otroligt bra cut-scenes och många bra och mångsidiga NPC:er. Många härliga referenser till Lovecraft, King, Aliens, Twin Peaks... en massa som man känner igen från filmer, böcker, författare, serier och så vidare.

Om du vill så kan du få ett guest-pass, tror det är 72 timmar som man kan spela då. Så får du en uppfattning om hur spelet är om inte annat.
Recca said:
Okay men alltså, min fråga gällde ju ROLLspel. Jag är intresserad av ett community med rollspelare. Jag har hört att TSW saknar sådant. Om du inte vet vad jag menar så menar jag alltså rollspel i egenskap av vad folk på det här forumet i huvudsak är här för. Typ, tänk dig att du spelar en människa som är magiker och istället för att bara köra pvp och pve så samlas du och dina gelikar kring en brasa och pratar om saker och ting som era karaktärer skulle kunna tänka sig att prata om.

Gameplay ger jag nästan blanka tusan i.
 

subliminal_city

Veteran
Joined
17 Apr 2014
Messages
2
Har haft många bra stunder med RP i TSW. RP går ju att hitta i vilket spel som helst, så länge det är med andra spelare. Har aldrig känt att det är ett sämre RP community i TSW än vad det var i GW2, snarare tvärtom fast jag kanske bara hade otur med GW2. Det går inte riktigt (i min mening) att säga om ett spel har bra eller dåligt RP community, handlar ju helt och hållet om vilken server. I AoC så skilde det ganska mycket mellan olika RP servers samma sak med WoW på den tiden då folk spelade det.

Annars finns ju alltid MUD. Carrion fields har bra rp community.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Det vore riktigt trevligt med lite RP i The Secret World... Även om RP alltid är svårt astt kombinera med aktivt spelande (funkar bättre i "downtime" IMO).

Jag borde försöka spela vidare i TSW snart, har ju snart -- vad jag förstått -- nått slutet av grundkampanjen (och jag saknar ju intresset som krävs för att engagera sig i endgame content och för den delen dungeons...)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Okay, tack för svaren. Jag hade hört att TSW hade ett litet RP-community. Är det aktivt åtminstone? Kan man interagera mellan faktionerna eller är det kört?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jag vet att Star Wars the Old Republic hade rollspelsservrar som var hyfsat aktiva för ett tag sedan, vet tyvärr inte hur det ser ut nu då jag inte spelar det aktivt. Spelet är ju free2play så det borde passa, och man kan ju köra i Empire som Sith så mörkt kan det absolut bli. Värt att kolla upp ifall du inte testat det
Recca said:
Tack! Det är ett jättebra alternativ! :)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Installerar Swtor just nu. Hoppas det är kul. Är det nån här som kör det och rollspelar och har lust o föreslå nåt till mig? Jag är ingen star wars nörd riktigt så jag vet inte så mycket om universat.
Recca said:
Såg precis en video-review av swtor där det förklarades att en av grejerna som man inte får om man inte betalar för spelet är EMOTES. Så ja, där försvann ju all möjlighet att rollspela i spelet om jag inte betalar fullpris för det. *Uninstalls.*
Anchorman said:
Fasen vad dåligt, det hade jag ingen koll på
Anchorman said:
Finns tydligen vissa som gratis spelare kan göra(har inte kollat om listan stämmer)
http://anonymousdimwit.blogspot.se/2012/12/star-wars-old-republic-free-to-play_2.html
Recca said:
Argh. Det där är ju inte att rollspela. Det där är ju att göra ett kommando som ens karaktär utför en grej kring. En riktig emote görs på följande sätt: /e picks up her book, flicking a few pages at a time as she would mull over the contents absentmindedly. T.ex. Det är ju att rollspela, och det verkar vara begränsat is swtor. Så det man har kvar är de där generiska /wave /threaten /bow kommandona som är fullständigt ointressanta.
Recca said:
Jag provar spelet iaf, är lite osäker om /e är begränsat till betalande eller om det bara är vissa andra emotes. För övrigt läste jag att Lotro ska ha bra RP så jag installerar det med.
 
Top