Hjälp mig köpa ny dator

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Min nuvarande dator är sex-sju år gammal och klarar inte av nyare spel som jag är intresserad av. Jag räknar dock med att kunna behålla skärmen (Fullt fungerande, från Dell, kring 27 tum) om inte kunnigare personer säljer in mig på att nyare skärmar tillför något helt fantastiskt till spelupplevelsen. Målet är att kunna spela spel som Red Dead Redemption, The Outer Worlds, GreedFall och Disco Elysium (jag vet att systemkraven inte är så värst höga på just detta spel) och ha en dator som med minimala uppgraderingar går att spela på i fem år framöver (historiskt sett har jag köpt en ny dator ungefär vart sjunde år). Först och främst tänker jag mig en stationär dator och min budget ligger kring 15 000 kronor. Vad rekommenderar ni?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,574
Inte jätteviktigt vad det är för dator, förutom att den bör ha minst 16 GB minne och ett vasst grafikkort. Snåla inte ut totalt på de andra bitarna bara, så är det OK.

15 kkr borde du klara dig bra på. Jag har en dator för cirka 10 kkr som är sex år gammal, och den kör fortfarande nya spel i 4k-upplösning utan problem. Enda uppgraderingen jag gjort är två grafikkortsbyten (katterna knäcker kontakten när de stryker bakom datorn, och då passade jag på att uppgradera).
 
Top