Nekromanti Hit me up with the weird shit

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,662
Location
Värnhem, Malmö
Snygga och innovativa spel i all ära, men vill vi inte egentligen ha konstiga saker? Inspirerat av Patrick Stuarts recensioner av Unbalanced Games, vilket verkar vara någon form av outsider art. Det jag är ute efter är alltså allra helst något som inte är en kalkylerad konstighet, utan något som är som det är för att skaparen opererar på en annan verklighetsnivå än oss andra. Helst spelbart. Tyvärr är ju bleka imitationer av outsider art något som är långt vanligare än the real deal, men det är alltid värt ett försök.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,896
Location
Nordnordost
Har du "Technical Support Simulator 2016" i samlingen efter någon Epimas är det mitt tips.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Blood Orgy in the House of Pain är ett vansinnigt äventyr skrivet av amatörer och upplagt till Storytellers Vault. Det är skrivet för att vara till för 1ed Vampire när allting är crazy bullshit. Man ska slåss mot Sabbaten, de dåliga vampyrerna. Låter enkelt och inte crazy va? FEL!!!

De har bland annat ett enorm rövhål som öppnar sig i golvet på källaren och som de kastar ner fuckers i som om de vore Jabba the Hut.

”What is the Maw? Werewolves will tell you that it is one of the ten-thousand rectums of the Wyrm, which illustrates why no one wants to listen to them. I mean, would you take someone seriously if they couldn't even spell the word "Worm"? In any case the metaphor lacks.”

https://www.storytellersvault.com/pr...y&filters=4562


Sedan finns Wolfmancer som är... Det är varulvs Cyberpunk i Brasilien översatt till engelska av någon som inte riktigt kan engelska. Det är balls to the wall amazing och alla idéerna i det är användbara, nya och fantastiska. Men inget hänger ihop. Jag har läst det typ 5 gånger men förstår inte vad som händer. Finns en gratis demo version och... bara fucking läs den. Det är ofattbart bra och skumt och läser som om författaren är schizofren.

https://www.storytellersvault.com/pr...&filters=45622
 
Top