Nekromanti HILFE! Mobilt bredband till bostad

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tjo!

Om några månader kommer jag att flytta ut på landet och hyra hus där istället för att bo i en trist lägenhet. Nå, tyvärr är det såpass på landet att man avvecklat kopparnätet där ute. Med andra ord kan jag bara få mobilt bredband där ute. Nu funderar jag på vilken operatör som gör sig bäst. Jag vill ju trots läget få så bra internet som möjligt. Jag tror att det kommer att få bli Telia eller Bredbandsbolaget. ... Men vem vet?

Jag behöver råd, känner jag. Så, någon annan som bor likvärdigt och har erfarenhet eller någon annan som har allmän kunskap? Spelar det någon roll är det kring Lindesberg, dvs. Östra Svealand, det gäller.

Tack på förhand!
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Har kört tele2 med stor framgång, har samma 4g nät som Telia i stora delar av Sverige. skaffa bara en bra router inte någon dongel. Vid behov även riktantenn.

Har en sådan upplägg långt ute i skogen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Morsan har Net1. Det har funkat bra å ena sidan, varit lite drygt å andra sidan. De har numera en "hård cap", så efter du surfat upp din pott så är det tvärstopp. Förut var drogs bara hastigheten ner till krypfart. Istället har det blivit billigare. Det var inte så prisvärt för några år sen... ska man bara surfa lite så kanske de är billigast nu, men jag misstänker att du vill kunna surfa mer än bara lite.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy;n220259 said:
Morsan har Net1. Det har funkat bra å ena sidan, varit lite drygt å andra sidan. De har numera en "hård cap", så efter du surfat upp din pott så är det tvärstopp. Förut var drogs bara hastigheten ner till krypfart. Istället har det blivit billigare. Det var inte så prisvärt för några år sen... ska man bara surfa lite så kanske de är billigast nu, men jag misstänker att du vill kunna surfa mer än bara lite.
Ja, som sagt var det någon annan som tipsade mig om Net1, och visst, de har en deal där man för den summan för obegränsad datamängd. Men å andra sidan så det inte allt för fördelaktigt ut för en annan på deras täckningskarta.
 
Top