Nekromanti Hemsidehjälp (detta går snabbt)

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Hej!

Skelettet till min nya företagshemsida är uppe och jag skulle bara vilja ha er hjälp att testa i olika browsers. Det vore jättegulligt om ni kollade hur det såg ut, skrev en ras om den funkade hos er och vilken browser ni använde för ändamålet - gärna med version och allt.

För er den funkar hos så får ni gärna komma med kommentarer om layout och innehåll också. :gremsmile:

Så här ska alltså första sidan se ut:


Tack på förhand!

//Alva
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
I safari 2.0.4 ser det helt okej ut, så macanvändare som vill ha korsetter bör inte ha några problem med din sida. Jag skulle bifogat en skärmavbildning för att visa, men bilden vart för stor för wrnu att bifoga och jag orkar inte redigera och ha mig.


Storuggla, ska ut på äventyr snart
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Vanliga Pyttemjuk exploder, och när jag går in på hemsidan funkar det bra och skärmdumpen ser bra ut.

Damen på bilden ser ut som hon tänker "Fuck Ellos, nu ska jag bli snygg!" :gremwink:

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,543
Location
Rissne
Mozilla Firefox 2.0.0.7.

Ser ut som den ska.

Jag reagerade först på bakgrunden, men efter att ha tänkt efter en sekund kom jag fram till att jag gillade den och hur de vita fälten beter sig. Menyn är riktigt snygg, med hovereffekterna etc, kan vara bland de snyggaste hovermenyer jag sett faktiskt. Går perfekt med layouten i övrigt.

Det enda jag kommer på som är negativt, är att... öööh, tja, sidan kommer att se fel ut i upplösningar lägre än 800*600, och menybilderna ändrar inte storlek efter hur mycket man "zoomat" (ändrat teckenstorlek). Båda problemen skulle kunna åtgärdas med att man mätte ett par saker till i % respektive em.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Använder IE 7, tror jag att den senaste versionen heter.. :gremblush:
Iaf så ser det bra ut där åxå. Inga konstigheter iaf.

/ Johan K, som för övrigt tycker at Vavva ska komma till Lund dne 31:e & dricka öl med mig & VildKatt & förhoppningsvis fler forumpersioner
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Med Safari och Firefox på en Macbook får sidan inte plats på skärmen...

Annars ser det bra ut.

Har en skärmdump men hur bifogar man den till ett inlägg?
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Jag gick in på drunok.org/alva 22:25 med IE 6.0.2900 och det såg då konstigt ut. Rättare sagt: Korsetter var det enda alternativet som stod i menyn till vänster. Höll man markören över så dyker det upp en undermeny där det bara står Högviktorianskt. Det fungerar bra att klicka på denna.

Kollar man sourcen på sidan ser det ut som att det borde vara fler alternativ i båda menyerna.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Har testat den i Opera, senaste versionen (installerad för 20 minuter sen...), och den ser bra ut. Menyn känns lite flimrig, kanske man skulle överväga en mer traditionell struktur och hantering.

Även Konqueror i nyaste versionen funkar fint. Kommentarerna kring menyn gäller även här.

I båda browsersarna ser personen på framsidan lite butter ut, med ett "jag vill inte vara med på bild"-ansiktsuttryck. De andra bilderna på sidan är mindre strama och utstrålar mer sexighet. Du borde nog överväga att ha en lite mer säljande bild på framsidan.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Tack för input!

Ser den flimrig ut? Hur menar du? *funderar*

Jag ville ha mindre sexighet på framsidan eftersom jag inte bara säljer "sexkorsetter" utan också bal- och kosymkorsetter. Men i takt med att mitt bildlager blir större så ska jag se till att hitta något lite mindre buttert. :gremsmile: Egentligen tyckte jagbara att det var roligt att ha just den modellen där eftersom hon inte är purung. Det är roligare att ha en annorlunda modell som bryter av från En-och-åtti-med-silicontuttar-och-gulligt-leende.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Jupp, det ska vara fem val till i huvudmenyn och tre till i undermenyn.

Tack, vi ska kolla på det!
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Jag ser problemet... Eleas håller på och skriver om koden as we speak så att den ska anpassa sig efter fönstret. :gremsmile:
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Hm... Bra idé att skapa om menybilderna till % faktiskt...

Enda haken är att i och med att menyn är handskriven så blir det oläsbart om det blir för litet, men efterosm de flesta zoomar in och inte ut så borde dte intevara ett problem heller, egentligen.

Tack för komplimangerna till designen! Jag scrappar och klipp-och-klistrar mest och det kom nog ut i hemsidedesignen. Jag är inte van vid digital design, bara den gamla hederliga pappersversionen...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Det är roligare att ha en annorlunda modell som bryter av från En-och-åtti-med-silicontuttar-och-gulligt-leende.

100% medhåll - det gjorde att jag tyckte att sajten var intressant som första-intryck. En plastbrud hade fått mig att associera till porr (inte så svårt men ändå) istället.

En glitch, andra menyalternativet "puttas" ut från vänstermarginalen när man för pekaren över något annat val än det första.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Ser den flimrig ut? Hur menar du? *funderar*
Nja, inte SER flimrig ut, utan snarare beter sig "flimrigt". Den känns helt enkelt lite skakig att ha att göra med.

Jag ville ha mindre sexighet på framsidan eftersom jag inte bara säljer "sexkorsetter" utan också bal- och kosymkorsetter. Men i takt med att mitt bildlager blir större så ska jag se till att hitta något lite mindre buttert.
Det var egentligen butterheten jag anmärkte på, inte brist på sexighet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,543
Location
Rissne
Bra idé att skapa om menybilderna till % faktiskt...
Jag brukar mäta bilder i em själv. % påverkas ju bara av fönstrets storlek, såvitt jag vet, medan em anpassar sig efter teckenstorlek...

Jag längtar däremot jättemycket efter den dag så filmformat som t.ex SVG stöds fullt ut av alla browsers - vektorbilder hade varit SÅ mycket bättre för oss som bryr oss om att sidorna ska vara kompatibla med olika upplösningar och browsers och teckenstorlekar... =)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Tja, sådant kan du ju enkelt åstadkomma med flash, det finns myriader av lösningar*, men du var flash-motståndare vad jag minns?


* En rätt lattjo jag sett använde server-side-script för att byta ut alla rubriker mot flashfilmer som innehöll rubrikerna
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,543
Location
Rissne
Tja, sådant kan du ju enkelt åstadkomma med flash, det finns myriader av lösningar*, men du var flash-motståndare vad jag minns?
Mjo, jag är ju det. Jag är emot det mesta som innebär att en eller flera av mina användare behöver lägga in något. Flash måste installeras, och jag känner flera som helt enkelt vägrar lägga in både Flash, Java och liknande av olika anledningar.

En grej jag funderat på vore att göra nåtslags script som identifierar browsern - typ, om man använder IE så visas vanliga pixelbilder, men Firefox har ju stöd för SVG så om man använder Firefox så visas bilderna i SVG istället...
 
Top