Nekromanti Heliga vakter..

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Vakt tjänstgöring

Denna argument om Brottsbekämpning i Mundana skapade denna idea hos mig.

Låt spelarna få jobb som vakter.
Alternative Låt dom göra några vakter som hårt arbetande stadsvakter.
Patrulera stadens gator slåss emot fyllisar och brotslingar.

Vakterna kanske även har som uppdrag då och då patrullera UTANFÖR stadens gränser frakta pengar och gods kanske som vakt när skatten ska betalas från byarna som är skrivna under stadens kontroll.

Upptäck ett tjuvgille har smugit in vidriga lönnmördare från en blood törstig demon dyrkande kult kryper omkring gatorna och nu blir jobbet som stadsvakt farligt.

Specielt efter Tjuvarna och Kulten har blivit arga på äventyrarna.


Den galna Demon dyrkande och bloodtörstiga kulten tror att en eller alla av äventyrarna är ett av deras god barn.

Tvist på det hela.
Äventyrarna eller EN av äventyrarna ÄR utan att veta det en halvdemon.
( Tänk på enligt några berättelser var MERLIN en halvdemon OCH en good mäniska en hjälte )

Så med sin elaka fader efter sig.. (POJK/DOTTER DU ska va Onskefull inte snäll eller så dräper jag dig)
Med präster från andra religioner efter sig
( Döda demoner innan han dödar/våldtar oskyldiga )

Alternative tvist är ju halvgud.

Förmågor en Halvgud/Halvdemon kan få är.
Odödlig. Dör inte av ålder.
Alternative version av odödlighet Kan själv välja om han/hon vill bli äldre eller yngre och hur snappt personen åldras/föryngras.

Alstra-Teotropi. Demiontropi. Nästan ett måste.


Andesyn. Ett måste.

Förmågorna kanske vaknar en efter en allt efter som de upptäcker sin ursprung.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Låter lite som min typ av äventyr, även om jag skulle ta det lugnt med demonhybrider och halvgudandet, dels för att speciellt de första tenderar att se lite speciella ut, även om det såklart inte är en nödvändighet och dels för att det känns som om den karaktärer riskerar att sno en stor del av fokus i berättelsen. Inga problem som inte kan åtgärdas, lyckligtvis. Annars gillar jag över huvud taget hela konceptet med low fantasy/grisodling, men där övernaturliga inslag väntar gömt under (såsom kulter och vrakylaker) eller är välintegrerat i samhället (som Verdurakh, dvärgarna och pyar).

Vill du ha fler uppslag till förmågor kan du söka på "demon" eller "demonhybrid" så lär du få tag i något dussin trådar som behandlar ämnet från olika utgångspunkter och perspektiv.
 
Top