Presentation Hejsan, Jag heter Nicklas

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Hej på er

Är (enligt alla papper) 48 år ung, bosatt i Borlänge och har tack vare Roll20 och startplaying.games fått chansen att prova på Rollspel och dessutom få hjälp när man i stort sätt är en nybörjare (Ensamma Vargen spelades mycket som ung dock).

Är barnsligt förtjust i H.P Lovecrafts historier och ville därför prova på Call Of Cthulhu som jag har spelat ett par gånger online och gärna fortsätter att spela. Har även provat D&D vilket var roligare än jag trodde att det skulle vara.

Kommer här på rollspel.nu att söka människor att få spela tillsammans med och helst då Call Of Cthulhu (gärna via Roll20 eller nån dylik tjänst) och kommer att ha ögonen på Blade Runner från Fria Ligan när det väl kommer (Hyser varma känslor för den filmen)
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
Inte för att vi känner varann, men "ingels" klingar Borlänge för mig (som tidigare Borlängebo) av någon anledning.
Haha, tänkte precis samma sak själv. Kanske på grund av Mats Ingels som var programledare i Radio Dalarna i en himlans massa år?

Hursomhelst, välkommen Nicklas.
 

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Inte för att vi känner varann, men "ingels" klingar Borlänge för mig (som tidigare Borlängebo) av någon anledning.

Välkommen!
Vet att jag har en namne här i trakterna och det finns säkerligen fler som har samma efternamn i Borlänge. Är ursprungligen från Leksand men flyttade hit för Kärlekens skull för lite drygt tio år sedan. Känner mig fortfarande mer hemma i Leksand men jag är ju numera gift med den jag vart kär i så då är det lika bra att fortsätta livet som Borlängebo :) (Tack för hjälpen tidigare under kvällen med problemet med kontot)
 
Last edited:

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
Eller konvent (BorCon?)? Ni kan hyra hela TunaTutten?
:)

//EvilSpook
Jag har varit på konvent i Tunatutten! Svenska kyrkan hade nån stor mässa där 1999 eller 2000 och ordnade som en del av det ett rollspelskonvent tillsammans med den lokala Sverokföreningen. Spelade nån tidigt variant av Guld & Bly med Gillbringarna och fajtades med boffervapen hela natten (när det bara var rollspelsgänget som var kvar i mässlokalen). Fina minnen!
 

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
I sommar kanske vi ska anordna en forumsöl i Borlänge? Borde ju finnas en del forumiter och gamla föreningsfolk som kan tänkas vara intresserade.
Så länge våra liv återgår till det gamla normala så är jag mer än gärna på, Broken Dreams har ett rejält utbud med kolsyrad vuxendricka och bra mat (även för Vegetarianer)

Har kollat på Sverok efter vad det finns för Rollspelare häromkring men tyckte inte utbudet passade mig. Vet att det liras Warhammer i någon Föreningslokal på Fredagar hör i Borlänge men är nog för insnöad på Call Of Cthulhu för tillfället. Jag ska ge D&D ett par försök till och se om jag kan falla för drakar, troll och andra varelser av gammalt klassiskt mått.
 
Top