Nekromanti Haunted House, runda sex

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Dreadwatch: Ebon Oaks
Runda 6
Redwoods Mental Institution, lukten av desinfektionsmedel.

”Jag skulle hälsa på Zenith...vi brukade arbeta ihop och...” ”Zenith? Ah, du menar Susie Sammes, jag förstår. Ja, jag måste ju först berätta att hon är en av våra svårast sjuka patienter. Poliserna hittade henne i Ebon Oaks först efter ett dygn, hon hade gömt sig i en garderob och tyvärr...det traumat hon upplevde gav permanenta psykiska skador. Så att du är förberedd, menar jag. Hon har vad som i folkmun kallas för ’Kråksjuka’ och man brukar reagera rätt starkt på patienter...med ett sånt utseende.” ”Det ska nog gå bra, vi var väldigt nära...AHH VAD HAR NI GJORT MED HENNE?!” ”Tyvärr, det här är vad jag varnade för. Det är det starka traumat som förlöst en kraftig psykos, också med fysiologiska förändringar. Ni måste vara införstådd med att det är litet hopp om bättring. Patienter med ’Kråksjuka’ får förtvinade muskler och stelnar i en krampaktig pose, det blir blodansamlingar runt de insjunkna ögonhålorna, händerna stelnar i det där typiska kloliknande utseendet. Hon är förstås helt icke-kommunicerbar, närmast i ett vegetativt tillstånd. För att skona hennes ögon håller vi mörkt härinne.” ”Men hennes mun rör sig, hon försöker säga något, vad...” ”Det är en sorts manifestation av psykosen som får att patienten att prata oupphörligen för att värja sig...det leder förstås till ett enormt slitage av röst- och halsapparaten, därav det hesa, kraxande ljudet... Men ni kanske kan hjälpa oss? Vi har inte riktigt kunnat identifiera vad det är hon säger, om ni följer med så kan ni få lyssna på några bandinspelningar...” ...
”irkmmraauuirkoomeralriiuuuirkoomeraldriikkoomeuuikooååmerdriooovikåååuvikmmridouikoeraldrgkmmautikommeralrikommautvikommerdrigkmmautkommeraldrigkommautvikmmeralrigkomaut” ”Ja, som ni hör, helt obegripligt...”

Vi tackar Korpa för spel! Du får dödsrossla fram ett sista ”vad var det jag sa...” men annars inte avslöja något!

Röstningen:

Balsalen (3) Korpa, Arvidos MC, Lu-kaazh
Matsalen (3) xyas, KK, Tyr
Vinterträdgården (1) Vimes

Ni befinner er just nu i ”Vinterträdgården”!


Från ”Vinterträdgården” kan ni gå till:

a) Kryptan
b) Badrummet
c) Matsalen
d) Balsalen
e) Spegelsalen

INGEN FORMELL RÖSTNING! Se sluttråd.

...

Vinstvillkor:
Ungdomarna vinner om de hittar ut ur det hemsökta huset.
...


Deltagare
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Konrad Konvalj, xyas, Lu-kaazh
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Okey, Recca är fortfarande med i spel. Kanske spöken inte kan skrämmas ihjäl. :gremsmile:

KK har ersatts av tripp på deltagarlistan? Spelet är fortfarande igång!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basse said:
Recca, Tyr, Arvidos MC, Vimes, Tripp_trap, xyas, Lu-kaazh
Jag tror inte att jag är borta ur spel så jag kommer att fortsätta lira.

Tripp_trap borde vara jag.

Recca borde vara ur spel.

Vimes/Arvidos är ulvar.

Kan vi vinna? Kan Recca hjälpa oss att rösta åt rätt håll?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Hej

Röst: vinterträdgården
Balsalen (3) - Vimes, Korpa, Arvidos MC, Lu-kaazh
Matsalen (3) - xyas, KK, Tyr
Vinterträdgården (1) - Vimes

Okay. Vi hade alltså tur. Ulvarna fick nån form av högmod och kommunicerade taskigt. Vi har Vimes att tacka att vi är kvar i spel.

Nu hoppas vi på att Recca är ett snällt spöke och vinner det här!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Att jag gick på ditt "citat" Vimes. Det såg inte riktigt bra ut precis som jag skrev i min tanke om att det handlade om din outning av piprökande ungdom så att säga. Jag föll för den. Lixom, jag var rätt inställd att inte lita på din kontroll av kameror om du överlevde, men Lu-kaazh ulvade ur på slutet så nog var det inte mer än rätt att sätta honom på en ulvstol också.

Ujja. Det vore bra om du dök upp nu och tog emot folkets jubel över din röst på vinterträdgården. Den kan ha räddat oss!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Vänta. Jag måste sätta mig vid en "riktig dator", det är jobbigt att skriva på "paddan"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Vänta. Jag måste sätta mig vid en "riktig dator", det är jobbigt att skriva på "paddan"
Tänker du dra fram att inte vinterträdgården var fetad för seger?
Vad menar du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Vänta. Jag måste sätta mig vid en "riktig dator", det är jobbigt att skriva på "paddan"
Tänker du dra fram att inte vinterträdgården var fetad för seger?
Vad menar du?
Jag har läst igenom reglerna och där står det att rösten måste vara fetmarkerad. Så din röst är kanske egentligen ogiltig vilket betyder att vi egentligen inte borde vara kvar här.

Nu är vi kvar här tack vare den rösten och det kanske kan få oss i mål med lite tur.

Så menade jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Aha. Jag tolkar inte reglerna så:

reglerna said:
En röst skrivs i fetstil, så här: ”Röst: Arbetsrummet”. Om ni är slarviga blir det svårare för mig (och andra) att följa röstningen så hjälp till genom att vara noggranna!
Skitsamma.

Berätta för mig varför vi vinner på att stanna i orangeriet? Jag tycker det verkar helt idiotiskt, men när KK säger "hoppa!" så hoppar man väl.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Aha. Jag tolkar inte reglerna så:

reglerna said:
En röst skrivs i fetstil, så här: ”Röst: Arbetsrummet”. Om ni är slarviga blir det svårare för mig (och andra) att följa röstningen så hjälp till genom att vara noggranna!
Skitsamma.

Berätta för mig varför vi vinner på att stanna i orangeriet? Jag tycker det verkar helt idiotiskt, men när KK säger "hoppa!" så hoppar man väl.
Jag tolkade din röst som ett ulvtrix i slutsekunden men det blev aldrig av att den ändades tillbaka så det är ju toppen om du och Basse vill att den skall räknas.

Har vi lite tur nu så vinner vi genom Matsalen-->Köket-->UT

Alltså, då får det inte vara så att Recca räknas som ulv. Inte Lu-kaazh heller..
 
Top