Nekromanti Har vi blivit en tv-serie?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Först hittade de snubben vid Slussen här i Stockholm. Styckad. Nemas problemas. Sen hittade de en snubbe ihopvikt och kanske styckad i Gnesta. Och nu ett likfynd, tydligen styckat i Norsborg (förort till Stockholm). När blev mitt riktnummer en amerikansk polisserie? :gremshocked:


Storuggla, getting a nug
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Först hittade de snubben vid Slussen här i Stockholm. Styckad. Nemas problemas. Sen hittade de en snubbe ihopvikt och kanske styckad i Gnesta. Och nu ett likfynd, tydligen styckat i Norsborg (förort till Stockholm).
Jag erkänner; det är vi i vår spelgrupp som börjat Kultlajva.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,891
Location
The Culture
Sen hittade de en snubbe ihopvikt och kanske styckad i Gnesta.
Jag har bott i Gnesta. Kul att det äntligen har hamnat på kartan! :gremcrazy:

/tobias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Äsch, och jag som trodde forumet hade inspirerat någon till en sitcom!

Det är min största dröm, förstår ni, att bli en sitcomfigur. Det eller skurk i en Disneyfilm.

Erik, har börjat motionera
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En sitcom? Av alla de former av underhållnign som är vedervärdiga valde du den värsta! Öh, förutom Frasier då. Men det är för att Niles är cool. Annars suger de. En massa springa-i-dörrar buskis. :gremfrown:


Storuggla, skulle hellre jobba för Hallmark Channel
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
En sitcom? Av alla de former av underhållnign som är vedervärdiga valde du den värsta! Öh, förutom Frasier då. Men det är för att Niles är cool. Annars suger de. En massa springa-i-dörrar buskis.
Dissa inte Al Bundy!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Verkar inte bättre..

Humm, verkar ju inte bättre får jag ju lov att säga...
Hoppas att de löser det hela iaf.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Precis! Eller Scrubs, eller the Nanny, eller...

Det är fascinerande att nerds kan vara så stroppiga när det gäller vanlig underhållning, när de själva bara gillar genre-junk som Star Trek, X-Files och Xena.

Jag har funnit att jag gillar sådana shower om de har drag av sitcom eller såpa, inte annars. Det är ingen slump att mina egna favoriter bland genrejunket är skrivna av Joss Whedon, som började med att skriva för "Roseanne"... och alltså vet hur man gör BRA TV!

Erik, sitcoms rular, blä för genretelevision och TV-deckare

PS. Och Rising som tror han är rebell!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Sitcoms och stroppighet

"Det är fascinerande att nerds kan vara så stroppiga när det gäller vanlig underhållning, när de själva bara gillar genre-junk som Star Trek, X-Files och Xena."

Stroppiga? Om man sågar en underhållningsvariant som är impopulär och svårtillgänglig, säg.. opera, så är man helt okej. Det skull ejag kunna göra dagarna i ända. Ingen skulle skalla mig stroppig. Jag skulle inte ens behövt ha lyssnat eller gått på en enda operaföreställning. Det är okej ändå. Men när jag då, efter att i åratal set samma skämt och karaktärer om och om igen bevisa att tv-program bara är till för att sälja reklamspottar tycker att det är skräp, då är jag en stropp?
Trots att jag inte gillar Star Trek, X-Files eller Xena? Trots att jag inte läser Marvel eller DC? Trots at tjag inte spelar playstation eller Xbox?

Kan det kanske vara så att smaken är som en viss del av lekamen och inte är universell och jag sågar en ganska populär underhållning för att
jag inte gillar den? Eller är det för att jag är en stroppig kulturelitist?

"Eller Scrubs, eller the Nanny, eller..."

Al Bundy var bra första säsongen, sen gick han in på omgång, "Jag hatar min fru, min dotter är dum och mitt jobb suger. Buhu."... säsong fyra. Scrubs har jag inte sett och the Nanny trodde jag ingen skulle beskylla för att vara bra någonsin. Samma skämt om och om igen. Har man sett ett avsnitt har man sett dem alla.

Kort och gott: Jag sågar sitcoms för att de är dåliga. I mina ögon. Inte på grund av att de inte diskuterar finkultur och läppjar rödvin (då hade jag sågat dem ännu mer) utan fär att jag är trött på att se samma story, skämt och karaktärer om och om och om och om och om igen. Det är som att se en Monty Python film. Första gången är kul. Sen när man tvingas se den tillsammans med en svettig nörd som kan filmen utantill och envisas med att säga replikerna en halv sekund innan skådespelarna gör det... då är det inte kul längre. Då är det bara styckmord.


Storuggla, men som sagt, ser på Frasier dock
 
Top