Nekromanti Hack: Tamahagane!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Tänk om man kunde göra ett ninjafantasy-hack av Järn…


Rent gelémässigt tror jag inte det blir så svårt. Man behöver nog bara bygga en ny vapen- och skyddstabell. Sköldkamp behöver nog utgå, och man kan förmodligen parera avståndsvapen med vad som helst. Några andra färdigheter kan behöva byta namn, och man behöver byta namn på värv eller göra ett par nya.

Den stora frågan är vad man ska göra med klanen och dess omgivning. Förslag?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Slåss mot förtryckande Daimyos.
Slåss mot ONDA (alternativt rivaliserande) ninjaklaner
Göra ninjiga saker som att se till att vandrande Onis, demoner eller andra demoner inte sabbar byn.
Leta efter sin pappa som är klanens ledare och har försvunnit på uppdrag.

Det är ju typ bara att titta på en fantasy anime serie om ninjor, samurajer eller sengoku jidai och sen göra det "Järnigt".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag tänkte inte så mycket vad som ska hända eller kan göra äventyr av, utan hur man hackar om klanskapandet till något mer ninjafantasy.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Men... ninjas var ju organiserade i klaner. Eller är det något regelspecifikt för just Järn du åsyftar?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Krille;n133084 said:
Jag tänkte inte så mycket vad som ska hända eller kan göra äventyr av, utan hur man hackar om klanskapandet till något mer ninjafantasy.
Alltså. Någonstans måste man baka in vilka hemliga och uråldrig tekniker som klanen har på sina hemliga ninja-rullar.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Dazumal;n133095 said:
Men... ninjas var ju organiserade i klaner. Eller är det något regelspecifikt för just Järn du åsyftar?
Du har inte läst Järn, förstår jag?

Klanreglerna definierar vilka poster inom klanen som kan fyllas av SLP, vilka personligheter de kan ha, och vilka relationer de kan ha till varandra och RP. Dessa saker kanske skall vara lite annorlunda i en klan av ninjas, jämfört med en av kvasi-järnålders-nordeuropéer.
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Bolongo;n133165 said:
Du har inte läst Järn, förstår jag?

Klanreglerna definierar vilka poster inom klanen som kan fyllas av SLP, vilka personligheter de kan ha, och vilka relationer de kan ha till varandra och RP. Dessa saker kanske skall vara lite annorlunda i en klan av ninjas, jämfört med en av kvasi-järnålders-nordeuropéer.
Tack, då förstår jag bättre. :)
Jag har skaffat Järn men inte börjat läsa, eftersom jag försöker lura min sambo att ta sig an det. ;)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Inspiration vore saker som Dagger of Kamui, Azumi, Basilisk och Jubei-chan? :)
 
Top