Nekromanti Hälsningar från

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Tänker att det är dags att presentera sig när man ändå är inne och läser ganska mycket.

Johan heter jag är 35, bor i Göteborg och började spela rollspel i slutet av 80 talet. D&D blev det absolut första och sen rullade det på med DoD lite mutant, Pendragon och Kult. Som flertalet andra slutade jag spela ett tag, mest eftersom jag saknade en grupp snarare än att jag inte var intresserad. Nu har jag två grupper som jag är aktiv i. Den ena är jag spelare i och träffade tack vare kontaktforumet här. I den andra gruppen agerar jag SL för några vänner som var lite intresserade av att prova på D&D 5e.

Utöver rollspel så har jag tidigare spelat bas i några band men nu lagt det på hyllan. Gillar musik i alla dess former allt från dansband till metal går ned. Har dock en förkärlek för när det går riktigt fort och uppskattar den musiken mest.
Jobbar inom psykiatrisk verksamhet och trivs med det för det mesta. Utöver jobbet så har jag familj med tillhörande hund som är världsmästare på att snarka.
När tiden finns så kikar jag ibland på anime, testar nya restauranger, hänger med vänner osv.

Ja, lite om mig.
Ha det fint
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Välkommen! :)
En till ex-musiker här, fast med katt (som inte snarkar).
...och jag saknar Lemmy mer än Bowie. :wink:
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Dazumal;n143386 said:
...och jag saknar Lemmy mer än Bowie. :wink:
Tack. Saknar dock Bowie mer eftersom jag lyckats se Motörhead X antal gånger men ej Bowie.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Välkommen!
Jag brukar anordna lite rollspelsrelaterade träffar på mitt fartyg. Hoppas du kommer :)
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Tack alla!
Caligo;n143698 said:
Välkommen!
Jag brukar anordna lite rollspelsrelaterade träffar på mitt fartyg. Hoppas du kommer :)
Låter trevligt, när brukar det gå av stapeln?
 
Top