Nekromanti Gratisspel

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Så tänkte man väl lite stolt säga som så att det spel som arbetats på i runt 5 veckor (snarare 4) nu är klart.

För er som inte gåtr DSU på högskolan i skövde kan jag dra lite mer info. Vi fick 5 veckor på oss att göra ett litet datorspel, detta inte spelkonceptet inräknat, de hade vi hgjort sedan tidigare...

Det var en väldigt bra erfarenhet måsta jag säga, mycket intressant att arbeta ur ett sådant projektperspektiv.

Så till sak, jag tänktae om man kanske eventuellt kunde lägga upp gratisspel någonsans på rollspel.nu, något liknande gratisrollspelen fast då för datorspel, jag skulle nog kunna lägga upp det spelet då som en liten kickstart =)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Häftig !!
Gratis dataspel !!
Kan du inte berätta lite mr om vad det handlar om & sådana saker !!!!

/ Johan K, obotligt nyfiken !
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
visst kan jag det...
Alltså, Man spelar en tjock kontorsarbetare vid namn Jones... Han arbetar på våning 100-whatever... högt upp i vart fall

En vång under honom bryter en brand ut. Nu så får han gensast bråttom att komm undan elden, eftersom den är under honom finns det inget annat alternativ än att ta sig upp i byggnaden till räddningshelikopters som står på taket.

Kort beskrivet är det ett platformsspel, i stil med ice-climber eller rainbow island.
Man ska klättra unden från en eld som sakta stiger uppåt, ivägen finns cubical-väggar, lågor och lite småelder, man lkan plocka upp en planka för att slå sönder saker, en brandsläckare för att släcka småelder. Man kan ochkså plocka upp munkar för att återfå hälsa (hälsan mäts i en munk som skta äts upp då man skadas), pengar plockar man för poäng och så finns det mystiska piller med, som kan ha olika effekter (okej, två olika men ändå).

Vi hann ju inte impementera allt vi ville ha med, men det är ändå ett roligt spel tycker jag, och man får 14 banors underhållning =)
 
Top