Nekromanti Gratis/billigt fakturerings-/bokföringsprogram

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Jag har start enskild firma och letar nu efter en lösning på fakturering och bokföring. I Norge använde jag av ett gratis faktureringsprogram som var bra och excell, men det första är norskt och det andra är inte tillåtet i det här landet (rätta mig om jag har fel).

Två saker.

1. Jag gör det här på deltid och kommer att dra in ganska lite pengar i företaget (min övriga försörjning ska komma från arvoden, vikariat, stipendier och plundring).
2. Jag har ingen formell ekonomisk utbildning (men en del praktiskt erfarenhet).

Av dessa skäl vill jag ha lösningar som är gratis eller billiga samt som är enkla och kräver lite förkunskaper och lite tid att sätta sig in i.

Finns något sådant? Har någon konkreta erfarenheter att dela mig sig av? Och är det någon som har använt FirmaBok?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Jag skickar mina fakturor med Billogram, men har bokföringen hos en redovisningsfirma.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Tack för svar. TimeApp är nog inte riktigt vad jag letar efter; Billogram vekar rätt likt det som jag använde i Norge och är ett alternativ om jag inte hittar ett program som integrerar fakturering och bokföring.
 
Top