Nekromanti Gondica: Bilder (uppdaterad 14 maj)

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
2 bilder syns inte för mig

Det är Mystagog i bön och Termalisk legoknekt i zagrosisk tjänst, som inte syns.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: 2 bilder syns inte för mig

Det egendomliga är att efter jag laddat upp bildernas adresser i separat fönster så laddar de snällt upp här på forumet också. ????

Annars så var de frånvarande för mig också.

Btw så är det mycket härliga bilder som får mig att grunna på att ge mig in i en kampanj med understödjan av just bilder.... Bara jag hade haft en spelgrupp som jag kunde spela det med också. :gremsmile:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,660
Location
Värnhem, Malmö
Knektar!

För fler knektbilder:





Den senare bilden innehåller också gruppens gravt söndersprängda och därmed maskförsedda mekanurg. Så går det när man leker med flogiston!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Internet 101 lektion 2: direktlänkar (OT)

Webbplatsen gillar inte direktlänkning till bilderna, helt enkelt. Man ska se bilderna från deras sida, inte från någon annans sida. Tekniskt sett så skickas det med en "http-referer" (dvs adressen till sidan som vill se bilden) med förfrågan att få se bilden. Det vill säga, när du hämtar hem sidan så finns en bildreferens nånstans. Webbläsaren skickar en förfrågan till det stället som bildreferensen pekar, och talar snällt om varifrån webbläsaren vill se bilden. Här på forumet blir http-referer, den förfrågande sidan, en sida på rollspel.nu.

En del webbplatser blockar bilden om den förfrågande sidan, exempelvis rollspel.nu, har en annan domän än webbplatsen där sidan finns, till exempel jaggillarintedirektlankar.se. I det fallet är rollspel.nu en annan domän än jaggillarintedirektlankar.se, så jaggillarintedirektlankar.se säger blä till din webbläsare. Orsaken till att man gör så varierar. För det mesta handlar det om att de inte vill att utomstående ska snylta på deras dyrbara bandbredd om de åtminstone inte är där och kikar eller genererar annonsintänkter.

Om du däremot går in på jaggillarintedirektlankar.se och därifrån tittar på bilden så är http-referer rätt domän, och då går det att titta på den. Har du väl lyckats se dem så ligger de i webbläsarens cache, och då visas den snällt ändå, för din cache skiter i vad webbplatsen tycker.

Sensmoral: direktlänkning kanske inte är elakt, men det finns en mängd tekniska hinder så man bör undvika det om man inte är jefligt säker på att det funkar. Kolla i en annan webbläsare först.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Mystagoger i bön:



Mystagog i bön:



Termalisk legoknekt i zagrosisk tjänst:


Mekanurg i arbete:


Äventyrare i Tekeburg:



Bondkvinna från Frekre:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Re: Internet 101 lektion 2: direktlänkar (OT)

Jag misstänkte att problemet var ungefär som du nyss beskrev det. Därför löste jag det genom att leta reda på samma bild på annan sajt.
 
Top