Nekromanti God jul

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag har en liten julklapp med, en rest från tidigare jular på Rollspel.nu i form av en julsång som jag tyvärr inte minns vem som skrev eller framförde men som legat kvar bland mina gamla filer på datorn.

Då begränsningen på bifogade filer är 500 KB så lägger jag länk till min server.

Ifall någon upphovsman vill beröva alla oss andra denna glädje tar jag givetvis bort den publika tillgången till denna låt.

http://seinet.se/wrnu/julehalsning.mp3

/Seinet Wintermute - Ser fram emot GothCon 2012.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Seinet said:
Jag har en liten julklapp med, en rest från tidigare jular på Rollspel.nu i form av en julsång som jag tyvärr inte minns vem som skrev eller framförde men som legat kvar bland mina gamla filer på datorn.
Tänkte just att det skulle vara den låten! Säkert ett par år sen den var uppe på forumet sist.

Berättaren är Fritt aka André Andersson, som var med i redaktionen under sajtens tidiga år. Ja, om jag minns rätt alltså – det var ju före min tid, men André är barndomsvän med mina kusiner som fick in mig på nördbanan så jag har vissa kopplingar.

Jag tycker mig kunna känna igen ytterligare en röst eller två rollspelare från samma krets, så jag tror det är pöjkar från Bullmark och Sävar vi hör. :gremsmile:
 

Fritt

Hero
Joined
7 Feb 2000
Messages
841
Location
Bullmark
Ser man på, det där var verkligen nostalgiskt:)

DeBracy tipsade mig via Facebook och det är som han säger att det var jag (André) och Jonas Nilsson, båda rollspelande Bullmarksbor som klippte ihop den här lilla hälsningen som ett sista bidrag till den tidens Rollspel.nus julkalender. Vet inte till vilken kalender det var (årtal) men måste ha varit runt 10 år sedan i alla fall.

Ler för mig själv när jag lyssnar. Spelar inte rollspel längre men får här en chans att blicka tillbaka och minnas med glädje ungdomens glada dar när man hade mer tid till att hitta på sånt här:)

Glada Julhälningar,
Fritt!
 
Top