Nekromanti God Jul!

Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Vad vill ni ge någon på Rollspel.nu i julklapp? :gremsmile:
Så nu har ni chansen att vara snäll!

Jag vill ge Troberg en samling av samtliga världens släppta rollspel tror han skulle uppskatta det nörd som han är :p

Rising en tuppkam.

Herr Nils ett tvåhandssvärd på 40 kg :gremsmile:

Och Dante en signerad första utgåva av dungeons and dragons 4.0 :gremsmile:

Sådär töntigaste tråden i år? :gremsmile:

ha en otroligt trevlig jul nu allihop!
/Micke
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag vill ge Rising en uppblåsbar Batgirl för hans fantastiska varulvsspel som gjorde mig alldeles beroende av forumet samt för att han får mig att skratta högt minst en gång i veckan.

Jag vill ge Troberg en bamsekram för att han är en modig person som också gör mig glad.

Jag vill ge alla Umeåbor på forumet lite välbehövlig snö.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad vill ni ge någon på Rollspel.nu i julklapp?
Well, då skulle jag vilja ge alla en julmacka med valfritt pålägg & en julmust.
Annars så vete katten vad jag skulle vilja ge, kanske åxå en julkram till allihopa...

/ Johan K, som har presis käkat frulle.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Jag vill ge alla mina Kaisers en karamell ur den stora burken högt upp på hyllan.

Och Halvalven, Kannesten, Vildkatt, Nero och alla andra Höstdimmaspelare borde naturligtvis få ett riktigt mysigt vinteräventyr.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,445
Location
Helsingborg
Nu ska jag berätta för er alla.
Vilken julglädje jag ska framkalla.

En munterdryck till krank.
Så han blir både rank och frank.

Ett göra-klart-piller till Rising.
Så han kan sälja spel till franchising.

Ett vinna-diskussion-tips till walium.
Så han får en flaska cyankalium.

En skäggtrimmer till Ackerfors.
Så han på hakan får en vacker pors.

En ödmjukhetssalva till Herr Nils.
Så han från bisterheten åtskiljs.

Fräcka horskor till magoo.
Så att hon får ett större ego.

En brottningsvideo till Nightowl.
Nakna män för lite fight 'n' crawl.

Spårvagnslok med lönnfack till Storuggla.
Så han apor kan smuggla.

En teleporteringsbenägen flyttbil till Feuflux.
Så han kan flytta ihop med Malin utan krux.

En stor hatt med brätte till Muggas.
Så han under sommaren kan skuggas.

En kram åt lokomotiv.
För denna trådens ledmotiv.

/Han som nu ska iväg för att fira jul en andra gång
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Meh

"Ett vinna-diskussion-tips till walium.
Så han får en flaska cyankalium."


Kan jag inte få ett gevär istället? Det är mestadels kvinnor som ägnar sig åt giftmord och jag har skägget som bevis på att jag är en man. :gremsmile:

Nåväl, jag önskar dig ett ordentligt arbete i alla fall.

God Jul på er!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
Det blir det förstås en stor julkram (en sån som bara en Debbie kan ge) till mina fellow Kaisers, inte minst jäntorna som jag fått julklappar av.

Till Wilper skulle jag dessutom vilja ge en livstids förbrukning av gluten- och mjölkfritt bröd i 32 goda sorter.

Till Shibetsu-gänget så vill jag ge balaklavor så att vi är förberedda när vi ska jaga en dator med mysko info!

Till Yyy blir det en lott så han kan vinna en massa pengar och köpa den där flygbiljetten till Malmö som saknas för att jag ska orka fara ner och hälsa på så långt bort. :gremtongue:

Till Dimfrost vill jag ge en riktig gitarr så han slipper sitta och nöta på det där plastskrället han fått nöja sig med än så länge... :gremwink:

...och till Yassilus vill jag ge ett jobb på SVTs kulturredaktion så han kan bjussa oss på en massa smått och gott som vi missat annars, helt handplockat av nån med bred och rafinerad smak (samt att han kan smussla in sin syrra på nåt sätt, det är hon värd).

Till sist så vill jag ge mig själv en av Irmas pepparkakor med en skiva kryddost på.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Så som skummare av rollspel.nu, och tyst iakttagare vill jag ge...

... en julkärve till Walium för ett bra och sansat jobb som moderator och för fantastiska absurda små berättelser.

... en julskinka till Johan K för enkel godmodighet och ett gott hjärta.

... en mugg varm glögg till Magoo för små trevliga inlägg och för att hon ger en inblick i den normala världen ibland. :gremsmile:

... en kälke till Nightowl för sjyssta anekdoter och en synbarligen trevlig mysig personlighet.

... en julstjärna till Troberg för uppfriskande tjurskallighet och mogen nördighet.

... en tomteluva till Rising för underhållande, stötande och intressanta inlägg som alltid får mig att skratta högt.

... en stor tallrik julegröt till Arfert för godhet, sans, och mogen klokhet.

... en pepparkaksgris till Ymir för hans långa insatta inlägg som jag aldrig orkar följa till slutet. :gremwink:

Samt varsin gul snöboll till besserwissers och elitister som inte ens försöker se saker med andras ögon. :gremsmirk:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Samt varsin gul snöboll till besserwissers och elitister som inte ens försöker se saker med andras ögon.
Varför kommer jag att tänka på radiprogrammet Rally´s låt "Ät inte snö som är gul" när jag läste inlägget ditt.... :gremgrin:
Är det samma inehåll, som det är in denna gula snöboll, som omnämms i texten måntro... :gremtongue:

Hursomhaver, tack för skinkan & Go Jul på dig !
/ Johan K
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Merry F***ing Christmas!

Önskar väl alla en God Jul, men att tala om vad man skulle vilja ge bort i julklapp är jag nog inte med på. Men jag får ge en lite applåd för det muntra sällskap alla mer eller mindre har givit mig det här året på forumet, hoppas att det fortsätter likadant nästa år (dvs. om jag inte sprängt mig själv till döds på nyårsafton, but dont worry, jag är försiktig *fniss* :gremgrin:).

Ni är alla riktigt lajbans!

God Jul och gott nytt år och happy chanukka osv.

kram (årets enda, försök inte tigga fler! :gremgrin: )

//Coffe_Kanon - den onda tomten
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Då vill jag ge Coffe_Kanon ett rejält varulsbett för att vi ägde första varulvsspelet.

Andersson får en burk tid för den roliga stunden vi hade tillsammans i Stockholm.

Till sist. Alla i vrållådan får en inslagen pajsare. Slit den med hälsan.

//erik. generös på julen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Som en kamrat en gång sade:

- Man SKA dricka gul snö - det kan ju vara öl!
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag ser det snöar i Malmö

Till er stackare som ännu inte förstått att julstämningen finnes norr om polcirkeln vill jag ge lite snö.

Till alla pajsare vill jag ge en resa till Kanarieöarna.

Till Ym vill jag ge lite terpentin eller annat limupplösande medel så tummen kommer ur och han skriver klart sina moduler.

Till mina Kaisers har jag redan gett julklappar;) Men till wilper vill jag ge en söt sekreterarflicka i kjol och blus och snygga glasögon som skriver ner våra äventyr på gammeldags skrivmaskin.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,574
Jag vill ge Lokomotiv en nödbroms. Alla lokomotiv behöver en sådan.

Rising borde få en förläggare som publicerar honom. Det finns ingen som så prydligt kan skriva saker som man egentligen borde bli irriterade på, men som man ändå bara sitter och skrattar åt det precisa och perfekt hunoristiska språkbruket.

Feuflux ska ha en hel jäkla säck D12or för sin underhållande webserie som jag följer med stor spänning. Eller möjligen en spark i baken så att han ökar utgivningstempot... :gremsmile:

Alla de som publicerat sina egna spel ska ha en medalj. Det är ni som håller hobbyn vid liv.

Gardener förtjänar en packe rolig hemelektronik för att han driver den här siten och för hans hjälp när jag skulle få mitt stuff att funka på RPG Lab.

Vitulv/Vulf borde få en ny tatuering för att han är så underbart rakt på sak och inte väjer för någon.

JohanK borde få en skäggtrimmer för att han, trots att han är en av de mest ihärdiga postarna, nästan aldrig är med i något bråk.

Organ borde få en pilsner som tack för trevligt lunchsällskap. Detsamma gäller Illern.

Fogge ska få tillbaka palestinaschalen han glömde hos mig i samband med Peace & Love-festivalen, fast han vann festivalen.

Herr Nils skulle jag ge ett svärd. Inte för att han behöver det, utan för att han skulle slå mig om han inte fick det.

Jag vill ge Rising en uppblåsbar Batgirl för hans fantastiska varulvsspel som gjorde mig alldeles beroende av forumet samt för att han får mig att skratta högt minst en gång i veckan.
Jag tror att Krille skulle bli glad för en uppblåsbar Tuva när vi ändå är inne på ämnet.

Jag vill ge Troberg en bamsekram för att han är en modig person som också gör mig glad.
Och jag vill ge detsamma till Magoo för ovärderlig hjälp i en komplicerad situation.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Rising Får en skvätt konjak för sin finurlighet och för att vara en sådan hedersknyffel att han till och med är oförblommerad angående sina porrvanor. Och för att han är så skum, såklart.

Foggmock får min eviga tacksamhet i form av en stor bronsstaty föreställandes honom själv, för hjälp och stöd i en mycket svår tid.

Alla andra som stöttade när min ekonomi gick åt h-e får en stor julkram.

Alla som gav ut rollspel under 2007 får ett exemplar av varandras rollspel. Ni är en stor inspiration för såna som mig som jobbat på sitt rollspel i snart sju år...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Rising Får en skvätt konjak för sin finurlighet och för att vara en sådan hedersknyffel att han till och med är oförblommerad angående sina porrvanor. Och för att han är så skum, såklart.

Foggmock får min eviga tacksamhet i form av en stor bronsstaty föreställandes honom själv, för hjälp och stöd i en mycket svår tid.

Alla andra som stöttade när min ekonomi gick åt h-e får en stor julkram.

Alla som gav ut rollspel under 2007 får ett exemplar av varandras rollspel. Ni är en stor inspiration för såna som mig som jobbat på sitt rollspel i snart sju år...

Kommer säkert på mer vid senare tillfälle.
 
Top