WRNU Gamla trådar: antal view stämmer inte?

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Kikade på lite gamla trådar och såg att antal view var lika med antal inlägg+1. Misstänker att antal views dött nånstans i migreringen? Eller?

Om det är så det är, är det ju ett offer som är väldigt litet i sammanhanget, måste sägas. Nya forumet är ett enormt steg framåt och en stor applåd för hur fort slutspurten gick - bra jobbat!!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Skandal! Avgå alla!

nä, skoja bara förstås. Migreringen är det bästa som hänt på internet på jättelänge. Förut tänkte jag att jag väl sket i de gamla inläggen och tyckte att man bara skulle flytta från v.B hux flux. Men att migrera både gamla och nya forumet var helt rätt beslut - det är verkligen en guldgruva! - för att inte tala om vilket mästerligt datortrollkarlsjobb det måste krävt.
 
Last edited:

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Views och Likes var sådant som hamnade i "det vore ju trevligt, men..." högen. Det hade gått att lista ut hur det sparades, och lägga tid på att få över det i sammanslagningen, och jag gissar på att det skulle förts över till XenForo. Men, redan innan vi blev hackade hade vi kommit fram till att det inte skulle vara värt att skjuta upp migreringen ännu mer för att få med det.
 
Top