Nekromanti Gamla, mystiska foton

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Någon har samlat ihop en bunt läskiga gamla foton. En hel del obehagliga bilder kan inspirera till ett eller annat scenario kanske? Finns på den här länken. Tror det ska finnas en del 2 också om man klickar sig vidare.

Flera bilder är obehagliga i dubbel bemärkelse i och med att de visar en del obehagliga mänskliga företeelser som rasism, i form av KKK.

EDIT: Det verkar som att typerna i huvor inte alls är rasister utan katolska påskfirare.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Mycket Klan.
kloptok said:
Jag noterade det. Skrev en liten kommentar i mitt ursprungsinlägg. EDIT: förmodligen inte KKK utan katolska påskfirare.
slanfan said:
Som så många redan påpekat så verkar det ju inte vara klanen. Så med gott samvete kan jag skriva att de ser fantastiska ut!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Daeeeem!
Dessa foton var klart bra & framförallt klart mystiska!!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det är inte alls säkert att män i spetsiga huvor gillar att lyncha förrymda slavar. Den där typen av klädsel är någon sorts traditionell katolsk dräkt som används i Spanien, och KKK tyckte väl att de var så snygga att de ville ha likadana.

Men jag tänkte egentligen skriva om fotot som föreställer tre barn där det i mitten sitter i knät på en person som har en blommig duk över sig. Jag har ett bestämt minne att jag hört att det var något man gjorde när man ville att barnet skulle hålla sig stilla på fotot, men inte ville att den vuxna skulle synas i bild. (Antagligen hörde jag det på QI eftersom det är där jag brukar snappa upp konstig information jag sedan inte kan placera.) Någon som kan bekräfta detta?

Och just ja: Are you my mommy?

/tobias
kloptok said:
Tack för infon om de huvbeklädda typerna. När du säger det brukar väl KKK oftast ha vita huvor som jag förstått det.
Storuggla said:
Anse QI-infon om barnfoton med duk bekräftad.
Ymir said:
wow, wow, wow, jag blev smått begeistrad här, för två pers på min 'Historiska bilder'-masterskurs redovisade nyss en mycket snarlik bild med en övertäckt kvinna, men där barnet i hennes famn var dött. Inte ens min lärare kunde förklara bilden, utöver då själva memento mori-kontexten med det döda barnet; den är ju välkänd.
Ymir said:
 

Ronaq

Veteran
Joined
2 Dec 2002
Messages
7
Location
Sthlm
Ganska säker på att det inte är klanen utan katoliker, bildgoogla på "katolsk påskfirande"
kloptok said:
Okej, tack för informationen!
 
Top