Nekromanti [Göteborg] Spelare söker till "Svenska kulter"

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej på er.

Jag heter Erik, jag är 36 år och bor i Göteborg. Pysslar bland annat med teater, litteratur och annat spännande. Jag har spelat rollspel, oftast som spelledare, sedan jag gick i mellanstadiet men de senaste åren har det inte blivit så mycket. Mina gamla spelkamrater finns inte kvar i stan och jag har inte haft så mycket tid över. Men nu tänker jag försöka göra något åt det. Jag söker efter er som skulle kunna tänka er att vara intresserade av att vara med och spela med mig. Tänker att vi skulle kunna träffas ett par gånger i månaden, hystad regelbundet. Det är viktigt för mig att få ihop en grupp som är öppen och inkluderande, där spelare kan känna sig välkomna oavsett kön, läggning och bakgrund. Mogna rollspelare som vill lägga tyngdpunkten på gestaltning och stämning. Gruppkemi och trivsel är centralt.

Spelet jag vill leda är "Svenska kulter" - det nya svenska skräckrollspelet, baserat på Anders Fagers böcker. Reglerna är väldigt enkla och lätta att sätta sig in i. Däremot är bra om spelarna har läst Fager innan vi börjar spela - eller åtminstone har hyfsad koll på Lovecraft och dennes mythos eftersom det är vad Fagers berättelser är baserade på, fast placerade i svensk samtid.

Hoppas att jag får höra av er!

/ Erik
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Åh det här är jag jättesugen på!

Men som det är nu så räcker tiden knappt till för att få ihop de spelgrupper jag kör med i dagsläget så en grupp till vore lögn i helsike...

Men om det blir något får ni gärna hojta till om det skulle gå att göra något inhopp då och då, eller om jag har datumen långt i förväg kanske det går att rodda.

Jag hoppas några andra nappar!
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Hej Erik,

Vi har träffats mellan två och fyra personer i en lokal i Gårda i Göteborg och spelat one-shots under hösten. Vi ska fortsätta i vår (närmast 2 jan).

Det har varit lite olika personer varje gång, också nybörjare. Jag vet inte riktigt om det vi spelar är din stil, men du är välkommen att komma förbi och pröva, varesej du hittar spelare till Svenska Kulter eller inte.

Vi har spelat zombie cinema, ljuset & skräcken, dream asqew och fiasco hittills. Arcipelago, montsegur 1244 (m.fl) spel står på lut, vi bestämmer på plats vad det blir.
 
Top