Nekromanti [Göteborg] D&D-grupp söker förstärkning

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,283
Location
Göteborg, Lindome
Vi drog igång en kampanj strax före jul, men tyvärr har två deltagare fått svårigheter att vara med nu under våren. Vi spelar Dunder&Drakar med mig som spelledare i en lokal på Chalmers på lördagar jämna veckor mellan 10-15 (cirka).

Tre spelare känns lite för lite, så jag hoppas hitta någon/några mer som vill hoppa in i gruppen.

Nästa speltillfälle är lördag 25/1 och det vore bra om vi hinner fixa nya gubbar och sådant i förväg.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
Dunder & Drakar är alltså den svenska, och förbättrade, versionen av Dungeons & Dragons 4th edition.

Just nu har vi en dvärgbarbar, en människopräst och en tieflinghäxmästare. Vi behöver lite mer kanonmat... eh.. jag menar någon som kan hjälpa oss. Krig och elände. Cool kampanj som precis börjat :gremsmile:
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,283
Location
Göteborg, Lindome
Kampanjen vi kör är "Sagan om den brinnande himlen" ("War of the Buring Sky" i original). Vi har bara hunnit två speltillfällen in i den, så det bör inte vara något problem att hänga med som ny.

Här är en liten bakgrundshistoria:
Krigets vindar
En gång nådde nyheter till fristaden Portkjusa med teleporterande kurir varje vecka, men den nyhetskanalen har tystnat nu och de få nyheter som finns måste färdas den gamla rutten via rykten – med resande från världen utanför. Du kanske är en av dessa resande, eller en bekymrad invånare i staden, men du har hört samma rykten.
Kejsar Drakus Koltunga, härskare över det Ragesiska imperiet väster om Portkjusa, har blivit dräpt i ett fjärran land, så berättar ryktena. Å andra sidan, ryktena hävdade också en gång att Koltunga var odödlig. Dock är det ingen som betvivlar de rykten som säger att armeér mobiliseras i Ragesien, med order att säkra imperiets gränser i denna tid av svaghet och osäkerhet. Och från Shahalesti, älvornas land öster om Portkjusa, hörs rykten om att dess härskare planerar att hävda överhöghet över det försvagade Ragesien.
Så befinner sig Portkjusa, ensam i sitt bergpass, på en av de få säkra vägarna mellan dessa krigiska och fientliga nationer. I flera veckor har folket i Portkjusa sagt att kriget lär komma till staden snart, och nu är ryktena på väg att bli verklighet...
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag är jättesugen på att henka på men har verkligen inte tid eller energi just nu, hinner knappt få tid till träffarna med ordinarie grupperna :gremfrown:
 

Shoobes

Veteran
Joined
29 Sep 2013
Messages
5
Jag är en av dem som spelar. Det är första gången jag någonsin spelar något rollspel och kan säga att jag har mycket roligt :gremsmile:
 

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
hejsan ny kille här och från göteborgstrakten

om det inte är försent så låter det skitkul om man fick haka på. jag har aldrig kört D&D innan men jag har kört lite Pathfinder tidigare, fast jag vet inte om det hjälper.

kanske kan behöva läsa upp mig lite på regler innan jag kör dock...
som sagt ny till D&D men jag vill mest bara köra mer eftersom det jag har kört har vart riktigt roligt.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
kaabii said:
hejsan ny kille här och från göteborgstrakten

om det inte är försent så låter det skitkul om man fick haka på. jag har aldrig kört D&D innan men jag har kört lite Pathfinder tidigare, fast jag vet inte om det hjälper.

kanske kan behöva läsa upp mig lite på regler innan jag kör dock...
som sagt ny till D&D men jag vill mest bara köra mer eftersom det jag har kört har vart riktigt roligt.
Kul om du vill vara med. Tror vi kör nästa lördag. Reglerna finns att ladda ner på http://www.drakar.nu
Du bör nog gjort en karaktär innan men det kan vi hjäpla till med.
 

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
Sum Caligini said:
kaabii said:
hejsan ny kille här och från göteborgstrakten

om det inte är försent så låter det skitkul om man fick haka på. jag har aldrig kört D&D innan men jag har kört lite Pathfinder tidigare, fast jag vet inte om det hjälper.

kanske kan behöva läsa upp mig lite på regler innan jag kör dock...
som sagt ny till D&D men jag vill mest bara köra mer eftersom det jag har kört har vart riktigt roligt.
Kul om du vill vara med. Tror vi kör nästa lördag. Reglerna finns att ladda ner på http://www.drakar.nu
Du bör nog gjort en karaktär innan men det kan vi hjäpla till med.
tusan typ enda lördagen jag inte kan, pappa fyller år den dagen, men då får jag lite mer tid på mig att läsa och fixa en karaktär om det är ok, lördagen efter?
 

Larran

Veteran
Joined
2 Feb 2014
Messages
1
Location
Hisingen
Hallå där, här är ännu en göteborgare som gärna hoppar på i mån om plats.
Speleder själv en ytterst sporadisk pathfinderkampanj och känner att jag själv behöver få spela mer. Har tyvärr ej spelat Dunder&drakar förut men om det är som 4th'ed så borde man ju kunna greppa det ganska snabbt.

Är generellt tillgänglig de flesta lördagar så hoppas ni har plats för en till :gremwink:
 

Shoobes

Veteran
Joined
29 Sep 2013
Messages
5
Vi kör 9-15 på lördag så det krokar inte med några kvälls planer, nästa gång blir annars näst-nästa lördag
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,970
Location
Göteborg
shoobes said:
Vi kör 9-15 på lördag så det krokar inte med några kvälls planer, nästa gång blir annars näst-nästa lördag
Det skulle vara fint om vi i allmänhet börjar kl 10 - känns lite mer humant :gremsmile:
Vi kan dock köra 9 denna lördagen om det är ok för övriga.
 

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
Sum Caligini said:
shoobes said:
Vi kör 9-15 på lördag så det krokar inte med några kvälls planer, nästa gång blir annars näst-nästa lördag
Det skulle vara fint om vi i allmänhet börjar kl 10 - känns lite mer humant :gremsmile:
Vi kan dock köra 9 denna lördagen om det är ok för övriga.
kan inte hålla med mer, tidiga mornar är hemska.=D
 
Top