Nekromanti FTL - WRNU-skeppet

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
WRNUs uppdrag är att ta sig till federationens bas för att ge ut den info som finns om rebellernas moderskepp. Rebellerna jagar oss på resan, och därför har en besättning som är vana vid stress valts.



Kraetyz - Pilot

W176 - Sköld

Storuggla - Vapen

Dante - Motorn (tillfälligt, sen får Dante leka allt-i-allo och bouncer)

Jag kommer köra på easy eftersom jag är feg. Jag kommer också att sikta på att försöka vinna alla strider WRNU-skeppet hamnar i.
 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Besättningen får möta sitt första diendeskepp - i en meteroitsvärm!




Striden är dock kort, och WRNU tar ingen skada.

 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Bifogar denna gång kartan... Vänta nu.. Någon är i nöd! Vi må ha vårt uppdrag, men om vi har chansen att rädda någon, måste vi ta den!



Uh-oh.. Vi får se hur detta går..

 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vi tar dom goda nyheterna först - vi fick lite utrustning och scrap.

Dom dåliga...




Tyvärr så klarade sig inte Storuggla. Vi har förlorat en i besättningen.
 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vi reser vidare och stöter på en strandsatt alien. Efter en halv sekunds funderande så beslutar Kraetyz för att gå ner och ta kontakt med denna person.



Denna person har överlevt en katastrof som har dödat alla förutom hän. Kraetyz bestämmer enväldigt att istället för att föra hän till sin familj så ska hän först betala för att ha blivit räddad genom fysiskt arbete. Hän har inget emot det, och Dante måste t om stoppa hän innan hän klär av sig och får förklarat att hän ska ta hand om vapnet.



Vi välkomnar Charlie till besättningen!
 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
!Paxen said:
Kraetyz - Pilot
Herre. Gud.
Jag vet! Diaboliskt!

Återkommer med nästa del av äventyret imorgon, eftersom jag lägger mig snart. Säg gärna till om ni vill se mig skaffa droids eller maxa skölden och liknande.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,848
Location
Nordnordost
Droids låter bra. Då kan det bli Silent Running av det hela ifall du fortsätter att offa besättningen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
wilper said:
Droids låter bra. Då kan det bli Silent Running av det hela ifall du fortsätter att offa besättningen.
Då ska jag satsa på droider.

Återkommer senare idag med lite längre redogörelser. Nu när folk har lite koll på hur det kommer att fungera och har en bakgrund så är det nog ingen fara om jag spelar igenom en zon och efter det lämnar en redogörelse.

Till er som har undrat så förtäljer inte FAQen för FTL vad som händer med liket, men jag har bestämt att Storugglas lik har skickats med express-missil till federationens bas för att undersöka hur man kan förbättra framtida besättningar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Nästa etapp på resan - att sig ur denna sektor! Vi har fått instruktioner om att utveckla skeppet inom droidteknik, och då behöver vi energi. Dante som enväldig maskinist bestämmer att energi är i prioritet. Kraetyz vill säga emot men Dantes mandibler är svåra att säga emot.

På vägen till närmaste säljstation stöter ni dock på patrull. En slavsäljare rear ut fd detta elitgymnaster och erbjuder er en prima slav för endast futtiga 65 scraps. kraetyz är redo att betala innan w176 skriker "viva le revolution!" och tvingar Charlie att attackera. Det blir för mycket för slavjägaren som ber Kraetyz om eldupphör och låta dom leva, mot att WRNU tar över en av slavarna. Kraetyz, upphetsad av eldstriden är nästan på väg att säga nej, men slavsäljarna är snabba och skicka över slaven och sedan försvinna därifrån.

Därefter så irrar Kraetyz sömlöst runt och glömmer totalt bort att åka till närmaste station för handel. På vägen möts WRNU av AI-skepp som patrullerar.

Efter ett hopp så dyker WRNU upp precis i en strid mellan ett civilt skepp och ett piratskepp. WRNU blir erbjuden en muta mot att dom låter piraterna fortsätta med sitt. Kraetyz is not amused.

Piraterna är starka, men inte tillrääckligt starka. Tills slutså erbjuder dom en större muta,som Kraetyz tackar ja till med motivationen "Dom civila är ju ändå döda vid det här laget".



Efter ett hopp till så står vi redo att hoppa till nästa zon. Valet är svårt: Ska vi besöka Rock-zonen, som är fientligt område eller ska vi försöka ta oss igenom en zon som rebellerna har tagit över..?




Fotnot: jag märkte nu att W176 har smugit och uppgraderat skölden, utan Kraetyz vetskap! Tappar Kraetyz kontrollen över skeppet?
 

Attachments

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
!Paxen said:
Fotnot: jag märkte nu att W176 har smugit och uppgraderat skölden, utan Kraetyz vetskap! Tappar Kraetyz kontrollen över skeppet?
Heh. Viva la revolution!

Kraetyz borde vara glad att besättningen tar bra initativ.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
w176 said:
!Paxen said:
Fotnot: jag märkte nu att W176 har smugit och uppgraderat skölden, utan Kraetyz vetskap! Tappar Kraetyz kontrollen över skeppet?
Kraetyz borde vara glad att besättningen tar bra initativ.
Om jag inte fått meddelandet är det dåligt per definition. Endast det jag överser har positiv verkan på omgivningen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Rebel-zonen!

Pga av lite strul med steam så tog det längre tid att få fram detta avsnitt, men nu är den äntligen här!

Under tiden skeppsdatorerna kalibrerar för avfärd mot rebel-zonen så svär Kraetyz över hur illa det är ställt med skeppet. Skeppet har fått utstå mycket, och därför är det inte säkert om WRNU ens klarar sig till nästa station för reperationer.. Speciellt i en rebel-zon.

Kraetyz låter dock inte besättningen vila med rebellerna hack i häl, och skeppet drar iväg så fort datorerna har gjort färdigt kalibreringarna.

Kraetyz tar på måfo en destination, som visar sig vara bevakad av ett automatiskt skepp. Då Kraetyz inte har lärt sig något om försiktighet så ser han till att beodra eld direkt. Efter en kort strid, där skeppet inte förlorar någon mer skada, så plockar besättningen ihop skräpet som skeppet lämnat efter sig.

Kraetyz fortsätter med att chansa hej vilt och möter rebellskepp efter rebellskepp. Tack vare skölden så är den allvarligaste händelsen en liten brand och att skölden är ur funktion ett kort tag. W176 förväntar sig ett tack, men Kraetyz håller fortfarande på med muteri-blanketten. Till slut kommer WRNU fram till en station för reperationer. WRNU drar sen iväg mot zonens ändstation.

I slutet av zonen så stöter WRNU på ett slavskepp. Vis av tidigare situationer så bestämmer sig Kraetyz för en snabb och våldsam attack för att få en slav gratis. Slavskeppet överlever i en halv minut för att sedan sprängas i småbitar.



Ni kan nästan höra skriken från dom brinnande slavarna


Vilken zon blir det härnäst? Mantis-zonen eller Rock-zonen?

 

Attachments

Top