Fronts till AW?

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vi har kört fem pass nu i Simons nya versions av rymd-AW (finns nog ännu inte att beskåda). Jag har bestämt mig för att lägga in mer tid och energi på SL-förberedelser för varje pass som går. Nu har jag tänkt testa att skriva de SL-förberedelser jag redan har som Fronts (alltså version 1 av AW). Men jag har svårt att hitta bra exempel på hela fronter och på Custom moves. Någon som har en bra länk? Jag vill alltså se exempel på hur man kan göra, för att inspireras.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,973
Location
Umeå
De i grundboken tycker jag är väldigt tydliga och bra inspiration till hur allt kan hänga samman. Tyvärr inte hittat mer än så.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vill man kolla på hur fronterna ser ut nu ligger de i ett dokument här: Fronter All feedback är super-välkommen!
(Obs, de är inte färdiga)

Tror också jag nästan har för mycket med fem fronter.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,609
Location
Uppsala
Mörk framtid: Maskinerna växer sig starka och mänskligheten slår till mot dem, krig utbryter. Arkonternas försök att bygga en farkost som kan återknyta till Urhamnen gör att de maskiner som styr den världen hittar mänskligheten och kommer hit och utplånar allt mänskligt liv.
Är inte det här två fronter?Krig utbryter är en mörk framtid. Allt mänskligt liv utplånas är en annan mörk framtid. Borde räcka med "krig utbryter" som ett första steg, följt av en ny front om utplåningen.

Tycker överlag det ser riktigt coolt ut! Blir sugen på att testa något liknande för höstens kampanj.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Vet inte om det finns kvar men jag såg en AP på YouTube (Roll20 presents) där dom hade avsnitt med MC-prepp också. Har för mig att det var med fronter och grejer.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
En sak jag funderar på och oroas av är om denna prepp och prepp överlag hjälper eller stjälper. Vi har haft väldigt kul dessa första spelpass där jag typ bara använt principerna och SL-moves. Lätt att känna sig styrd och vilse med prepp. Ska bli spännande att se.

överlag tänker jag mycket på SL-ögonblicket då man ska göra ett move. De där sekunderna då man ska aktualisera sitt prepp, ta in situationen och bestämma sig för något som både är kul och passande. Svårt det där. En särskild sorts skill att prioritera och sortera snabbt. Och sjutton vet om det inte blir lättare med mer frihet än prepp? I alla fall har jag bestämt mig för att börja dra ut på det ögonblicket, våga pausa och titta igenom prepp. Kan funka.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Är inte det här två fronter?Krig utbryter är en mörk framtid. Allt mänskligt liv utplånas är en annan mörk framtid. Borde räcka med "krig utbryter" som ett första steg, följt av en ny front om utplåningen.

Tycker överlag det ser riktigt coolt ut! Blir sugen på att testa något liknande för höstens kampanj.
Ja, det är nog sant. Ska nog vara bara ”krig utbryter”. Och om det sker är det dags att göra en ny front med vad som kan hända då. Sant.
 
Top