Fria Ligans Hindenburg vs Järnringens MUA-äventyr

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Hej.

Jag förstår det som att Hindenburg är År Noll reglerna plus ett äventyr. (Eller kanske en hel kampanj?)

Min fråga är: är äventyret/äventyren mer lösa äventyrsplatser/fröer (i stil med År Noll och övriga FL-spel) eller är de mer fasta detaljerade äventyr (i stil med MUA, eller egentligen alla Järnringens scenarier oavsett spelsystem)?

Tack på förhand.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Är det ett äventyr i Hindenburg? Det har jag missat isf. Däremot är det en äventyrsplats i form av Kvarteret Hydran.

Däremot tror jag att kampanjen Gryningens beskyddare (?) kommer vara mer som Undergångens arvtagare, eller Törnetronen om man så vill. Alltså en klassisk kampanj. Det är den info vi fått åtminstone.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Förstår jag dig rätt menar du att äventyret i Hindenburg är 1) en separat bok som 2) ännu inte är utgiven?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
248
Det kommer en kampanjbok som inte är färdig än. Vad jag förstod från fria ligans pod är att ansvaret för kampanjen har flyttats över till Mattias Johnsson Haake dvs samma person som ansvarade för undergångens arvtagare. Vad ser blir för stil på kampanjen har jag ingen aning om.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,080
Location
Göteborg
Förstår jag dig rätt menar du att äventyret i Hindenburg är 1) en separat bok som 2) ännu inte är utgiven?
Ja, och jag vet inte ifall vi verkligen vet att kampanjen är "i" Hindenburg, men med tanke på att regelboken är uppkallad efter staden vore det kanske märkligt ifall den utspelade sig i Göborg.

Den boken vi backare har fått hittills innehåller, för att vara exakt: spelregler, ett kapitel om Pyrisamfundet i den nya nutiden, och ett kapitel om en stadsdel i Hindenburg.
 
Top