Nekromanti Fria Ligan tar över Coriolis och Svavelvinter

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Hej då Järnringen! Tack för allt!

Tråkigt att Järnringen lägger ner. De har producerat mycket högkvalitativt rollspelsmaterial under åren (och är dessutom ett skönt gäng riktigt trevliga snubbar). Tack för det! <div>
</div> <div>Har man spelskapandet som hobbyverksamhet kommer sånt här att ske förr eller senare. Folk bildar familj, skaffar barn, flyttar, börjar nya jobb, etc. Fritiden inskränks och plötsligt hinner man inte längre. </div> <div>
</div> <div>Trakorien-rollspelet verkar vara i goda händer, och jag är spänd på att få se vad Fria ligan hittar på. </div>
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
Ytterst tråkigt för Järnringen har varit överlägset bäst under lång tid. Tack för den här tiden Järnringen. Ni betydde mycket.

Vi hoppas att Fria Ligan kan axla manteln och kämpa på - och att Erik Granström finner ett etablerat bokförlag som han söker efter enligt sin blogg. Lycka till!
 

Oscar Silferstjerna

Punk på farfars vis
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Oj. Det var ett stort steg att ta, antar jag. Jag hoppas att det går bra. Finns nu även på Fria Ligans forum (under samma alias).

Antar att detta betyder att Mutant UA snart inte har något forum alls, eller? Borde väl gå att ordna nånstans, till exempel här.

En annan detalj - jag tror att vi alla inser att den svenska rollspelsbranschen befinner sig i ett skede där det knappast handlar om någon intern konkurrens, utan snarare om att över huvud taget hitta gemensamma försäljningsytor. Konkret uttryckt: vi måste kämpa för att alls ha en butikshylla någonstans i landet. För detta krävs tryckta produkter.

Jag har en del erfarenhet från förlagsbranschen och vet en del om hur man billigt trycker små upplagor (även i färg) i Sverige. Vill ni ha hjälp med detta står jag gärna till tjänst. Jag har även en massa tankar om digital (PDF) publicering.

Jag är alltså inte ute efter att skriva Svavelvinter eller Coriolis. Vill bara hjälpa er med tryck och annat, så att ni inte bränner en massa pengar i onödan.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Bengt Petter said:
Oj. Det var ett stort steg att ta, antar jag. Jag hoppas att det går bra. Finns nu även på Fria Ligans forum (under samma alias).

Antar att detta betyder att Mutant UA snart inte har något forum alls, eller? Borde väl gå att ordna nånstans, till exempel här.

En annan detalj - jag tror att vi alla inser att den svenska rollspelsbranschen befinner sig i ett skede där det knappast handlar om någon intern konkurrens, utan snarare om att över huvud taget hitta gemensamma försäljningsytor. Konkret uttryckt: vi måste kämpa för att alls ha en butikshylla någonstans i landet. För detta krävs tryckta produkter.

Jag har en del erfarenhet från förlagsbranschen och vet en del om hur man billigt trycker små upplagor (även i färg) i Sverige. Vill ni ha hjälp med detta står jag gärna till tjänst. Jag har även en massa tankar om digital (PDF) publicering.

Jag är alltså inte ute efter att skriva Svavelvinter eller Coriolis. Vill bara hjälpa er med tryck och annat, så att ni inte bränner en massa pengar i onödan.
Vi tar emot all hjälp som folk vill ge oavsett om det är skribenter eller hjälp med tryck etc.

Vi har även snackat med JFAB om MUA-forumet, dvs ha det arkiverat på FL/forum. Men ett nytt MUAforum passar väl här.
 

Oscar Silferstjerna

Punk på farfars vis
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Skicka ett PM till mig på Fria Ligans forum, så kan vi ta tryckdetaljerna den vägen.

P.S. Jag har för övrigt också en tanke om presentation/utformning av lanseringsplan plus distribuition. Inte så kryptiskt som det låter...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Det var tråkigt att höra, men jag antar att det är bättre än att fortsätta med en verksamhet som man inte längre är engagerad i. Hoppas att det kommer att fungera smärtfritt. Jag är verkligen intresserad av Trakorien-rollspelet.

/tobias
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,208
Så länge Svavelvinter-rollspelet dyker upp är jag nöjd. Kanske denna flytt till Fria Ligan kan bidra till att det går snabbare då Järnringen gått på lågvarv rätt länge. Annars får jag tacka Järnringen för sin fina insatts att återföra Mutant upp i ljuset igen och önska ligan lycka till.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Det är ju lite trist, men å andra sidan har Järnringen själva inte producerat flaska på evigheter. Jag tror att det var dags, och har stor tilltro till Fria Ligan.

Now, GE MIG IKONERNAS NÅD!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,652
Location
Stockholm
Hoppas verkligen Granström hittar ett nytt förlag för Svavelvinterserien. Vore ju snopet om det skulle ta slut så här.
 
Top