Nekromanti Fortasse bellum 8+9

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Någon som vill ha recensionsexemplar (eller kanske ett alldeles eget exemplar) av Fortasse bellum 8+9? Det största, bästa och vackraste dubbelnumret på länge... 40 sidor A5. Bara dippy från pärm till pärm.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag kan ta ett recensionsex, så kan det komma med i mitt nummer av det nya e-fansinet i december/januari.
Kan kontakta mig på mejl.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Jag fick åttanian av Fortasse idag. Tack! Det kommer en längre kommentar på sidan vad det lider.

Men jag kan säga en sak direkt... Varför inga bilder...?

/Daniel
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Det där med illustrationer är väl ett av de tydligaste exemplen på skillnader mellan postspels- och rollspelsfansin. Bläddra igenom en bunt postspelsfansin så kommer du inte hitta många illustrationer, inga lättklädda älvor så långt ögat når... det beror väl på två saker vad jag vet. Dels är det olika sorters material, just rollspelsäventyren brukar ju vara illustrerade men äventyren faller ju bort. Sedan görs ofta postspelsfansinen av en eller två personer istället för en hel redaktion, och då kommer bilderna i andra hand. Med tanke på den kvalitet det brukar vara på fansinillustrationer så är det roligare att fokusera på artiklar (och i viss mån layouten).

I Fortasse har det väl hittills varit typ två-tre bilder ritade exklusivt för fansinet. Två i första numret, en i andra, en i sjätte. Fyra bilder varav tre omslag är det jag räknar mig till, sedan är det ju clipart och saxat från spelmaterial (som senaste omslaget) men det räknas väl inte.

Illustratörer är förstås välkomna, det enda utomstående materialet än så länge var omslaget till nr 2 som ritades av Johan Söderberg. Och mycket riktigt tycker jag att det var det snyggaste omslaget hittills... just ritandet är jag ingen höjdare på, jag vill gärna tro att jag kan svänga ihop snygga bilder men oftast blir det inget vidare.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Intresserad ...

Som en av grundarna till ett "up and coming" Fanzin vid
namn Korpiir så anser jag att vi med stor säkerhet har
ett behov av detta dubbelnummer.

Du får kontakta mig via e-mail: Kitzune@Tjohoo.se
Så kan du förklara lite utförligare hur man får tag på
ett sådant ...

/Kitzune

"Illamående, fuktskadad och ofantligt stor"
- En hel Rp beskrivning som nån svettats ihop
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Tackar för det...ett litet kuvert damp ner i brevlådan idag /images/icons/smile.gif

Så i helgen skall jag sätta mig och kolla mer noggrant för en recension än vad jag hunnit med hittills...

Ont om bilder var det gott om iaf /images/icons/smile.gif

Men jag har hört förklaringen någon gång här i forumet också...hört?? Jag menar ju läst /images/icons/smile.gif

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Tack för exet ....

Kommer bli resencerat till Januari/2001 i Korpiir
av våran alldeles egna Magnan Östman
 
Top