Nekromanti Flyttar utomlands - vilka svenska rollspel är viktigast?

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Hej allihopa. Nu var det länge sedan jag postade något här, men det har blivit dags igen.
Jag ska flytta till Kanada! Efter åtta år tillsammans så kommer jag äntligen kunna flytta ihop med min underbara fru. Men man får inte glömma rollspels-Sverige för det - vi gör bäst rollspel i världen. Men vilka måste jag ha med mig? Jag är helt okej på att översätta regler och text i allmänhet, så jag kommer lätt kunna spela och spelleda svenska spel även där. Just nu sitter jag med Kranks samlade verk, Eon, Ur Varselklotet, Järn och DoD Trudvang. Väntar givetvis på KULT. Har jag missat något viktigt som måste spridas till Kanadickerna?
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
M-SPACE är ett svensk-kanadensiskt samarbete på flera sätt: Pete Nash och jag sitter i Sverige, Lawrence Whitaker i Kanada - och dessutom är omslaget av en kanadensisk illustratör (Jadrien Cousens). Allt är på engelska, så du slipper översätta. Om du gillar BRP och sci-fi alltså.

Annars tycker jag att du har fått ihop en bra lista.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Du ska förstås ha med dig några indiespel också, det känns som att vi ligger i framkant där även om det inte bara görs intressanta spel här förstås. Men säg Nerver av Stål och Daughters of Verona så har du en bra mix som visar lite på bredden i det svenska rollspelsförfattandet.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Symbaroum och Mutant: År har förmodligen en hygglig spridning i Kanada redan, men annars är de också bra exempel på svenskt rollspelshantverk.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Har de inte Internet och postväsen i Kanada?

Många av de stora spelen kommer ju på både svenska och engelska nuförtiden, eller var det översättning till franska som stod på tapeten?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
wilper;n249571 said:
Har de inte Internet och postväsen i Kanada?
Ja det där är ju lite lustigt med Kanada, varken internet eller postväsen har kommit dit än. Faktiskt konstigt
 
Top