Nekromanti Flammande tjänare tålighet

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
Hej.
Jag har precis låtit den aspirerande Pyromantikern skaffa sig en flammande tjänare. Men hittar inget om hur den återhämtar sin tålighet. Hur gör ni andra? Har läst att många tycker det är obalanserat men jag balanserar upp hans tjänare med att räkna in den som en RP när jag bestämmer mängden fiender. Funkar bra. Fler var ändå nära att dö i söndags där ibland tjänaren.
 

ProjectRomero

Veteran
Joined
3 Jan 2016
Messages
11
Jag låter den återhämta tålighet på samma sätt som en rp. Har gjort undantag om de har gjort en speciell tjänare men då i diskusion med spelaren . Våran trollsymbolist har en vandrande ugn och den får återhämta sig genom att "äta" massa ved, kol eller dylikt istället, neckdelen är att den inte kan ta helandedrycker eller medicus återhämtning.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,022
Location
Sthlm
Jag skulle nog göra så att den bara läker när den inte är frammanad. Kan ha missat hur de funkar, men det känns rimligt att den måste hem till eldvärlden för att läka.
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
Funderar på om det är rustningen som måste lagas för att den ska få tåligheten åter. Då blir det mer en utmaning att använda den i stor utsträckning.
 

LordXaras

Veteran
Joined
6 May 2015
Messages
148
När en av mina spelare fixade en Flammande tjänare så diskuterade vi detta. Jag sade att rent regelmässigt så är den en spelarkaraktär och helar därmed på samma sätt, men min spelare ville gärna ha ett konstigare alternativ.

I slutändan bestämde jag att rustningen måste repareras (eld-anden kan föras över till ett annat kärl under reparationstiden) och att det kostar 1-5 daler per Tålighet, beroende på rustningstyp, smed, civilisationsnivå, etc.

I min kampanj har även alla elementarer en variant av dvärgarnas Jordnära, så de tar alltså skada istället för korruption. Dock är tanken på en genomkorrumperad Flammande tjänare ganska lockande...
 

Styrman

Veteran
Joined
22 Dec 2016
Messages
165
LordXaras;n284683 said:
När en av mina spelare fixade en Flammande tjänare så diskuterade vi detta. Jag sade att rent regelmässigt så är den en spelarkaraktär och helar därmed på samma sätt, men min spelare ville gärna ha ett konstigare alternativ.

I slutändan bestämde jag att rustningen måste repareras (eld-anden kan föras över till ett annat kärl under reparationstiden) och att det kostar 1-5 daler per Tålighet, beroende på rustningstyp, smed, civilisationsnivå, etc.

I min kampanj har även alla elementarer en variant av dvärgarnas Jordnära, så de tar alltså skada istället för korruption. Dock är tanken på en genomkorrumperad Flammande tjänare ganska lockande...
Gillar upplägget.
Jag har valt att den är immun mot gift iaf. Ja korrumperad flammande tjänare låter lockande. :)
Fick ett tips på att om man försöker laga rustningen själv så är svårighetsgraden skadan. Dvs 12 i skada ger -2 för att smeden ska lyckas.
 
Top