Nekromanti Fenix nr 4/12 till prenumeranterna

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Den som väntar på någonting gott behöver inte vänta länge. Fenix nr 4/12 kommer att landa i brevlådarna hos alla prenumeranter före den 13 juli, även om du som köper din tidning i butik får ge dig till tåls till ordinarie utgivningsdatum den 24 juli. Och vilket nummer det blir! Det nya rollspelet Svavelvinter är ett givet huvudnummer, med stort äventyr och maffig recension. Vi går också tillbaka till rötterna och uppmärksammar Drakar och Demoners första 30 år med artiklar, intervjuer och äventyr. Och mycket mer!

Läs mer här!

/Anders & Tove
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Göttans!

Det låter som ett fullspäckat nummer - minst sagt. Och jag som inte har haft tid att läsa igenom det gamla helt och hållet... :gremsmile:

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Tack för en bra tidning! :gremdrink:
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Precis läst igenom tidningen. Härlig läsning och jag gillar verkligen "Döds ände"-scenariot!
 

Chrystiof

Veteran
Joined
20 Oct 2010
Messages
14
För er som vill spela äventyret Döds Ände finns det karaktärsblad, relationsblad och en karta över Järntornet här:
http://frialigan.se/svavelvinter/ladda-ner/

Om du inte äger rollspelet Svavelvinter går det utmärkt att testa äventyret med snabbstartsreglerna som ligger på ovanstående länk.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Väldigt bra nummer! Det, för mig, mest intressanta numret på länge. En hel del av recensionerna var också till grejer jag är intressead av. På basis av min positiva inställning skall jag nog försöka skriva ihop några längre kommentarer på Fenix i allmänhet och det senaste numret i synnerhet. Får se om jag orkar...
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Detta verkar vara ett grymt nummer, kan knappt bärga mig för att läsa mer om dod jubileumsutgåvan. Har börjar prenumerera igen bara för att få numret så fort som möjligt!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Jag började också men det stod att mitt första nummer skulle vara nr 5 som kommer ut i Oktober. Var det inte samma sak för dig?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,545
Location
Rissne
Coolt nummer. Synd att jag är så ointresserad av just DoD, men det var intressant att läsa dels Riotmind-texterna/intervjuerna och dels intervjun med Fredrik Malmberg. Det var lite kul att se kontrasten mellan hur de båda såg på Riotminds övertagande av licensen. Kul att Fredrik faktiskt verkar gilla rollspel också, även om det var lite väl uppenbart att han egentligen i dagsläget mest intresserar sig för licenser och IP:s...
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Håller på att bryta ihop i väntan på att jag får detta nummer, kan inte prenumeranter få en PDF på tidningarna också?:p
 
Top