Nekromanti Femcon i Umeå, 4-6 januari

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
  • Föreläsning av Josefine Wälivaara, ”Att bryta mot reglerna – måste jag ha en ringbrynjebikini?” om kvinnor och queerhet inom spelkulturen
  • Utställning "Queerification", med konst gjord av Elin Bergström och Johanna Nyberg Hamrén
  • Ytterligare alster skapade av Charlotte Winroth
  • Indierummet NordNordOst, som bara kommer att erbjuda spel skrivna av kvinnor
  • Gimlis Galningar, som spelleder Western för alla som vill
  • Brädspel, som kommer att finnas till utlåning för alla gäster på konventet
  • Collector's Point, som säljer rollspel, brädspel, tärningar, mm.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Tufft värre! Och här bor man i sydsverige som en annan tönt :/
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,862
Location
Stockholm
Nooooooooo!

Fyfan vad jag åka till det här konventet. Tyvärr kommer jag hem från Tyskland 3 januari och börjar jobba dagen därpå.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Så himla kul!
Men det är väldigt långt till Umeå. :gremfrown:

*vill gå, so bad!*
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Yeah! Jag är aspeppad att fara. Jag kommer sitta i Indierummet och hålla i en massa balla spel; i skrivande stund peppar jag Thou art but a warrior, Nyckelringsrollspelet & Faery's tale, men jag tror nog att jag ska få tag på 1001 Nights också. :gremsmile:

Och så ser jag fram emot att spela Kagematsu igen!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Låter väldigt kul,
måste dock vara tillbaka i skolan den 7e så det blir knivigt att få ihop.

//Lukas som i bland önskade att han bodde utandör stockholms konventslösa trakter
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Lu-kaazh said:
Låter väldigt kul,
måste dock vara tillbaka i skolan den 7e så det blir knivigt att få ihop.
Hur tidigt på dagen?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Möller said:
Lu-kaazh said:
Låter väldigt kul,
måste dock vara tillbaka i skolan den 7e så det blir knivigt att få ihop.
Hur tidigt på dagen?
Jag vet inte än

jag skall ha seminarium då,
och har inte fått seminarium scheman än.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Skulle det vara möjligt att be någon som kommer att närvara att publicera cliffnotes från föreläsningarna? Sj. kommer jag att fira en familjemedlems födelsedag, utomlands.
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Nej men fy bubblan vad trevligt!
Jag har varit lite frånvarande från rollspelsscenen ett tag, och så loggar man in och hittar detta! Otroligt trevligt!

Jag har lite svårt att förstå informationen, måste man göra en laganmälan för att få en chans att delta i rollspelspassen (eller går det att få genom dagpassen också.. (ska se till att skicka ett mail och fråga))?

(I övrigt kan sägas att jag för tillfället studerar (feministisk/kritisk) arkitektur och troligen ska försöka skriva mitt ex-jobb om arkitektur/urbanism och spel (rollspel/datorspel/brädspel/urbana spel). Då känns det som att femcon är kommer helt perfekt!)
 

android_iv

Warrior
Joined
17 Feb 2009
Messages
304
Location
Stockholm
Orfeus said:
Skulle det vara möjligt att be någon som kommer att närvara att publicera cliffnotes från föreläsningarna? Sj. kommer jag att fira en familjemedlems födelsedag, utomlands.
Kanske. Jag har på senare dagar börjat spela in föreläsningar på en liten digital diktafon. Så det är möjligt att du kan få en (lätt editerad) ljudfil skickad eller nån form av transkriberad sammanfattning.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Android IV said:
Jag har lite svårt att förstå informationen, måste man göra en laganmälan för att få en chans att delta i rollspelspassen (eller går det att få genom dagpassen också.. (ska se till att skicka ett mail och fråga))?
"Vill du ha dagspass alla dagar och få tillgång till sovsal? Maila till oss på femcon@gaiaprojektet.sverok.net och märk ditt mail ”Dagspass”."

Så står det på hemsidan och som jag förstår det så är laganmälan ett krav för konventäventyren, men att det är möjligt att ha dagpass och sovplats, men då utan tillgång till konventsäventyren.

Men arr kanske har ett annat svar på frågan, så ett mail är nog en vettig idé! :gremsmile:
 
Top