Nekromanti Fate of the Norns: Ragnarök

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag sprang förbi SF-bok en kort sekund och ögonen föll på Fate of the Norns: Ragnarök, en grundbok fanns där samt vad som verkade vara ett fristående äventyr. Eller saga, som termen i spelet är.

Är det någon som är bekant med spelet? Har läst eller rentav spelat det?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag har det, och äventyret. Det är ett kul system och en massa balla koncept som trots att de är rätt brädspeliga faktiskt funkar. Rollpersonsskapandet är en smula skithäftigt, faktiskt! Jag har dock inte spelat det än.

Det dummaste med systemet är att det kräver runstenar, och de är inte helt lätta att hitta, i synnerhet som ätterna är av olika färg. Det är nästan lättast att göra egna. Jag hittade dekorationsträbitar i en låda på Netto och byggde runstenar av med lite röd, grön och blå färg.

Däremot blir jag bara arg på läsbarheten – raderna är på tok för långa så ögat går vilse på raden.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Köpte Fafnir's Treasure för ett tag sedan för att böckerna är så sjukt snôgga. Är dock måttligt imponerad av spelet (bara läst inte spelat). Tycker det är kul med försöket att knyta mekanik med setting på ett så fysiskt konkret sätt, men jag är tveksam till att resultatet blev så bra. Tycker det känns bökigt och trögt och inte särskilt annorlunda. Det kanske blir tydligare etc om en läser hela spelet och inte bara kvickstartern. Är nog inte heller helt imponerad av läsbarheten och det kanske är där jag gått bort mig... Att rent praktiskt få tag i runstenarna är, som sagts, också för bökigt.
 
Top